۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83715157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ورود مسافر و خودرو غیر بومی به سقز ممنوع شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83715157
ورود مسافر و خودرو غیر بومی به سقز ممنوع شد

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز گفت: ورودی‌های این شهر برای پیشگیری موثرتر از شیوع ویروس کرونا مسدود شده و ورود مسافر و خوردوهای غیر بومی از سمت سنندج و بوکان تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.

کامیل کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ساعتی دیگر و با ورود مستقیم نیروهای ارتش،  انتظامی، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان و استقرار در مبادی ورودی و خروجی شهرستان،  ورود خودرو با پلاک دیگر شهرها به سقز از سمت سنندج و بوکان ممنوع می‌شود و عملا این دو ورودی کاملا مسدود خواهد شد.

وی با بیان اینکه در وضعیت پیک اصلی شیوع ویروس کرونا هستیم و دوره ۱۴ روزه کرونا در حال سپری شدن است، تاکید کرد: هر ساز و کاری که برای سلامت شهروندان لازم باشد در اسرع وقت اتخاذ خواهیم کرد و امیدواریم از شیوع بیشتر این ویروس کشنده جلوگیری کنیم.

فرماندار ویزه سقز با اشاره به اینکه تعدادی از جوانان و افراد حاشیه شهر مسایل و موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند، افزود: این افراد با خارج شدن از منازل و حضور در تجمعات و معابر،  توصیه‌های بهداشتی را نادیده می‌گیرند و همین افراد باعث شیوع ویروس کرونا میان خانواده های خود می‌شوند.

وی اضافه کرد: مسدود کردن این دو ورودی مهم، در راستای تعطیلی بازار و اصناف انجام شده است و تمام تدابیر اتخاذ شده برای حفظ و نجات سلامت شهروندان است و امیدوارم آنها هم با عزم راسخ و مشارکت و همراهی خود و ماندن در خانه در پیشگیری این ویروس همراه مسوولان باشند.

کریمیان گفت: تاکنون ۱۵ نفر مبتلای قطعی و مشکوک به ویروس کرونا در سقز فوت شده‌اند (هفت نفر مثبت قطعی، هشت نفر مشکوک) این آمار نشان دهنده این است که مردم در اوایل شیوع کرونا توصیه های بهداشتی را جدی نگرفتند و به راحتی در تجمعات حضور پیدا کردند.

وی به شهروندان سقزی توصیه کرد به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند و این چند روز هم در خانه بمانند تا با کمک و همراهی هم بتوانیم این ویروس کشنده را نابود کنیم و به زندگی و وضعیت عادی روزهای قبل بر گردیم.

امروز همچنین با حضور فرمانده تیپ ۲۲۸ ارتش و فرماندار ویژه سقز، رزمایش با ولایت تا شهادت در سقز برگزار شد، تیپ ۲۲۸ ارتش مستقر در شهرستان سقز در راستای مبارزه با ویروس کرونا، رزمایشی را با رمز یا امام رضا (ع) آغاز کرد که مسدود کردن ورودی های شهر و تلاش برای بستن واحدهای صنفی از جمله برنامه های رزمایش است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha