کارشناس مذهبی:  مردم به توصیه پزشکان در پیشگیری از کرونا عمل کنند

یزد- ایرنا - کارشناس مذهبی گفت: توجه به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) نقش مهمی در آرامش و اطمینان درونی افراد در برابر مشکلات و راه برون رفت از بیماری کرونا دارد و سهم من تقویت آن و عمل به توصیه پزشکان است.

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی روز یکشنبه با شرکت در پویش « سهم من در مقابله با کرونا » در گفت و گو با ایرنا افزود: تقویت بعد معنوی در کنار ابعاد مادی نقش مهمی در غلبه بر مسائل روحی و روانی و این بیماری دارد.

وی ادامه داد: در  بعد مادی کرونا  باید همه مردم به توصیه پزشکان و رعایت دقیق مسائل بهداشتی و درمانی توجه و عنایت خاص داشته باشند و لحظه‌ای نسبت به آنها کوتاهی نکنند.

مدرس حوزه علمیه یزد اظهار کرد: دعا و توسل صادقانه به ائمه اطهار (ع) در سختی‌ها و مصایب روزگار به خصوص اینگونه بیماری‌ها نقش مهمی در مبارزه و شکست آنها دارد.

فخرالدینی بیان کرد: در کنار دعا و توسل باید مردم همواره توصیه کادر درمانی را که شجاعانه و با ایمان و اخلاص تمام در خدمت بیماران هستند،  دقیقا رعایت کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: دوری از محل‌های آلوده و شرکت نکردن در برنامه‌های جنبی در کنار رعایت بهداشت فردی و جمعی لازمه مبارزه عملی و عینی با بیماری کروناست.

عضو شورای فرهنگ عمومی یزد بیان کرد: ملت ایران تاکنون با درایت و همدلی بر بسیاری مشکلات فرهنگی و اجتماعی غلبه کردند و باید در این ارتباط هر فردی به سهم خود مشارکت جدی داشته باشد.

فخرالدینی همچنین به اهمیت رعایت مقررات کشور  عمل به توصیه‌های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به عنوان یک تکلیف حساس ملی و انسانی در شرایط کنونی سفارش کرد.

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری مقابله با کرونا در استان یزد امروز به ایرنا گفت: تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۳۲۶ نفر رسید که از این تعداد آزمایش ۳۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد .

ابراهیم سلمانی با اشاره به اینکه این آمار مربوط به ساعت ۱۴ امروز  است، بر اطلاع‌رسانی سایر اخبار مرتبط تا شامگاه یکشنبه خبر داد. 

وی شنبه شب گفته بود که هزار و ۲۴۴ نفر با علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی و بهداشتی استان در این مدت بستری شدند که  ۵۳۸( ۴۳.۲۴) نفر بهبود یافتند و با نظر پزشک معالج از بیمارستان مرخص شدند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲۶ تن به دلیل ابتلا به این ویروس در استان جان باختند.

همچنین فخرالسادات خامسی هامانه عضو ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا امروز ( یکشنبه )  در گفت و گو با ایرنا گفته بود: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری و صیانت از سلامت مردم و کسبه ، همه صنوف به استثنای واحدهای تامین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان تا پنجم فروردین‌ماه‌ ۱۳۹۹ استان تعطیل شد

در مرحله نخست تعطیلی بازار طرح یادشده از چهارشنبه هفته قبل به مدت چهار روز در استان یزد اجرا شد و هدف از این اقدام پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در میان مردم  است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha