۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 1210
کد خبر: 83715319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیریت کرونا با قطع حلقه انتقال ویروس

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۱۳
کد خبر: 83715319
مدیریت کرونا با قطع حلقه انتقال ویروس

تهران-ایرنا- مدیر گروه دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: با قطع حلقه انتقال ویروس کرونا، می‌توانیم این مشکل را هم مانند سایر مشکلات مدیریت کنیم.

علی فتحی آشتیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: باید بپذیریم که موضوع جدی است و با آن برخورد قاطع شود؛ مهم ترین مسأله در خانه ماندن و اجتناب از بیرون رفتن است تا حلقه انتقال قطع شود.

وی از مردم خواست که اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد ویروس کرونا از منابع موثق دریافت کنند و کمتر سراغ شبکه های اجتماعی بروند.

مدیر گروه دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: مردم باید اخبار غیررسمی که دریافت می کنند را برای دیگران ارسال نکنند چرا که پیگیری نکردن این اخبار به آرامش افراد کمک می کند.

فتحی آشتیانی با بیان اینکه در طول روز یک یا دو بار از منابع موثق اطلاعات مورد نیاز را کسب می کنیم، در مورد جدی نگرفتن مسأله ویروس کرونا از سوی مردم تهران، تاکید کرد: مردم تهران ویروس کرونا را جدی گرفته اند اما معاش و نیاز به تامین مخارج زندگی دارند تا حداقل های لازم را از نظر اقتصادی تامین کنند.

وی به نقش یک روانشناس در اطلاع رسانی زوایای مختلف مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان یک روانشناس در  ۲۵ روز گذشته ارتباط نزدیکی با شبکه های مختلف تلویزیونی داشتم و با چندین شبکه تلویزیونی استانی در زمینه آگاهی بخشی مصاحبه کردم.

وی افزود: همچنین بروشورهایی برای مدیریت استرس فردی، خانواده ها و کودکان تهیه و در شبکه های مجازی منتشر کردیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله یادآور شد: در آینده به دنبال راه اندازی یک خط مشاور آنلاین برای پاسخگویی به سوال های روانشناختی، ترس، اضطراب و نگرانی افراد هستیم به ویژه کسانی که زمینه های قبلی استرس و ترس داشتند این روزها شرایط حادتری دارند.

فتحی آشتیانی افزایش سطح ایمنی بدن از سوی همه افراد ضروری دانست و تاکید کرد: با مسأله ویروس کرونا باید با آرامش روبرو شویم تا سطح ایمنی بدن بالا نگه داشته شود چرا که این موضوع افراد را در روبرو شدن با بیماری ایمن می سازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha