۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۱۱
کد خبر: 83715731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غسالخانه ویژه‌ در آرامستان بهشت رضای مشهد دایر شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۱۱
کد خبر: 83715731
غسالخانه ویژه‌ در آرامستان بهشت رضای مشهد دایر شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: تجهیز و تدفین اموات بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دقت کامل امور شرعی و نظرات مراجع عظام تقلید در غسالخانه‌ای ویژه در آرامستان بهشت رضا(ع) این شهر انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات مختلفی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در آرامستان‌ها انجام شده و ‌تدفین اموات مشکوک نیز طبق پروتکل بهداشتی در بهشت رضا (ع) انجام می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین پس از انجام تطهیر و تکفین، پیکرها در چند مرحله ضدعفونی می‌شوند و محل تدفین نیز مطابق دستورالعملهای بهداشتی به طور مستمر ضدعفونی می‌شود.
 مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی پرسنل سالن تطهیر سازمان که عهده دار امر واجب شرعی هستند در اولویت است، همچنین رفع دغدغه خانواده‌های عزادار نیز مورد تاکید است از اینرو غسالخانه ویژه‌ای در آرامستان بهشت رضا(ع) در نظر گرفته شده و فوتی های کرونا در آن محل تطهیر می‌شوند.
وی افزود: همچنین کلیه پرسنل مجهز به لباس محافظ، ماسک مخصوص و دستکش هستند و پس از انجام کارهای هر میت، سالن تغسیل اموات کرونا بطور کامل ضدعفونی می‌شود.
حجت‌الاسلام دامغانی ادامه داد: در فضای مجازی شایعات دلخراش کذبی در خصوص شیوه دفن اموات کرونایی منتشر شده که مورد تایید نیست اما منجر به رنجش خانواده‌های داغدار می‌شود.
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با اضافه شدن ۱۴۳ مورد ابتلای جدید تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی به ۵۶۸ نفر رسید.
۳۵۴ نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۱۴ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ها و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha