۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۳۷
کد خبر: 84029511
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آرامستان‌های مشهد بازگشایی شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۳۷
کد خبر: 84029511
آرامستان‌های مشهد بازگشایی شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری مشهد گفت: آرامستانهای شهرداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از مدتی تعطیلی به روی شهروندان مشهدی بازگشایی شد.

حجت‌الاسلام حسین مهدوی‌دامغانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تصمیم فرمانداری مشهد آرامستانهای این کلانشهر در طول هر هفته از روز شنبه تا روز چهارشنبه ظرف صبح تا عصر پذیرای شهروندان برای زیارت اهل قبور است. 
وی ادامه داد: آرامستانهای مشهد روزهای پنجشنبه و جمعه بسته خواهند بود.

مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری مشهد گفت: شهروندان می‌بایست با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در آرامستانهای این شهر حضور یابند.
وی افزود: هیچ مراسمی نیز در آرامستانهای مشهد برگزار نمی‌شود زیرا بازگشایی آنها فقط برای زیارت اهل قبور است. 
در پی روند صعودی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد ورود و حضور شهروندان در آرامستانهای این کلانشهر که پیش از این برای مدتی آزاد شده دوباره از ۲۳ تیر ماه ممنوع شده بود. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۸۶ هزار و ۶۵۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۲ هزار و ۲۹۳ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون  ۳۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲۷ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۹۲۸ نفر را بیمار کرده و جان ۸۸۴ هزار و ۶۳۰ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۹ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۷۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با شش میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۲۶ بیمار کووید ۱۹ و ۱۹۲ هزار و ۸۸۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه یازدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha