تولید روزانه ۲۰۰هزار ماسک بهداشتی، سهم تشکل‌های جوان در نبرد با کرونا

تهران - ایرنا - معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تولید یک میلیون ماسک بهداشتی توسط تشکل‌های جوانان گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار ماسک بهداشتی در کشور تولید می شود.

محمد مهدی تندگویان رور دوشنبه درخصوص اقدامات سمن‌های جوان به منظور پیشگیری از بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: با توجه به اتفاقات تلخی که در این خصوص در کشور افتاد، یک اتفاق خیلی خوب در تشکل های جوانان شکل گرفت که البته نخستین بار نیست و سال گذشته نیز در رابطه با سیل انجام گرفته بود و آن کمک به مردم به هنگام بحران‌ها و بلایای طبیعی است.
وی ادامه داد: این بار هم تشکل‌های حوزه جوانان به صورت خودجوش، فعال و کاملاً دغدغه مند به این موضوع ورود کردند و در چند حوزه مشغول خدمات دهی به مردم هستند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، تندگویان تصریح کرد: موضوع اول در حوزه تولیداتی است که مردم این روزها به آنها نیاز دارند مثل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و لباس و پوشاک مربوط به پزشکان و پرستاران که در استان های مختلف سفارش گرفته شده و توسط تشکل‌های جوانان با هماهنگی وزارت بهداشت و نهادهای مختلف تولید می‌شود.
تندگویان همچنین به موضوع فرهنگی و حضور تشکل‌های جوانان در صحنه اشاره کرد و افزود: تشکل های موضوع《در خانه بمانیم》را فرهنگ سازی می‌کنند و با طراحی مسابقات خانوادگی و سرگرمی در استان‌های مختلف با توجه به فرهنگ هر استان، برای خانواده ها ایجاد انگیزه می کنند تا در خانه بمانند.
معاون امور جوانان همچنین با اشاره به کمک این سمن ها جهت ضدعفونی کردن مراکز عمومی اظهار کرد: در اغلب استان‌ها تشکل‌های ما خودجوش و داوطلبانه در مکان های عمومی حاضر می شوند و اقلام بهداشتی را بین مردم توزیع کنند.

به گفته وی این تشکل ها همچنین در برخی از استان‌ها در مناطق محروم و حاشیه نشین حضور پیدا و به مردم آموزش های لازم بهداشتی و مقابله با شیوع کرونا را می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha