۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83724401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به سرمازدگی باغ‌ها هشدار داد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به سرمازدگی باغ‌ها هشدار داد و گفت: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند.

عبدالله یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به کاهش دما کشاورزان از بخاری باغی در باغ ها استفاده کنند و همچنین با آتش زدن کاه و کلش، شاخه های خشک شده ایجاد دود و گرما کنند.

وی افزود: کشاورزان هم اکنون از کود و سم پاشی نیز خودداری کنند و منتظر شرایط مناسب باشند.

وی از دامداران نیز خواست تا از چرای دام در ارتفاعات و مسیل ها خودداری کنند و اظهار داشت: از دامداران می خواهیم که نسبت به توصیه ها جدی باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص کندوداران نیز گفت: نگهداری آنها به علت احتمال وقوع سیل نباید در مناطق پست باشد.

وی همچنین از فعالان در حوزه شیلات نیز خواست تا مراقبت کنند آب های گل آلود وارد استخرها نشود.

یوسفی گفت: تاکداران استان نیز هم اکنون باید مراقبت داشته باشند چرا که افت دما و بارش باران محیط را برای بیماری سفیدک داخلی انگور فراهم می کند، هم اکنون تاکداران باید توصیه های فنی را جدی بگیرند و با توجه به تجربیات خود از شیوع این بیماری خسارت زا در سطح تاکستان ها جلوگیری کنند.

رییس  سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه ۴۴ درصد مردم استان در روستاها سکونت دارند و شغل ۴۱ درصد مردم استان هم در حوزه کشاورزی است به همین دلیل باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار عرصه کشاورزی دارد و سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی در این استان تولید می شود.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با پیش‌بینی بارش باران رگباری و نیز برف در استان، نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و احتمال بروز خسارت در بخش‌های مختلف و همچنین کاهش ۱۰ درجه ای دما هشدار داده است.

این اداره تا اوایل صبح چهارشنبه پیش بینی بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف کرده است.

بیشترین حجم بارش را حداکثر ۵۰ تا ۶۰ میلی متر و بیشترین ارتفاع برف را حداکثر یک تا ۲ سانتیمتر و در ارتفاعات حداکثر پنج تا ۱۰ سانتی متر اعلام شده است.

 ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی به همراه کاهش محسوس ۸ تا ۱۰ درجه ای دما تا صبح چهارشنبه با احتمال یخبندان و سرمازدگی شبانه نیز دور از انتظار نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha