کمک خیّران مهابادی برای مقابله با کرونا از ۱۰ میلیارد ریال فراتر رفت

مهاباد- ایرنا- کمک‌های اهدایی از سوی خیّران سلامت و شهروندان مهابادی برای تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان موقت این شهرستان و تامین سایر اقلام پزشکی به ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال رسید.

رییس هیات امنای بیمارستان موقت مهاباد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از کل مبلغ جمع‌آوری شده تاکنون هفت میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بیمارستان موقت مهاباد هزینه شده و محموله‌های خریداری شده هم‌اکنون در انبار سالن ۲ هزار نفری تخلیه شده است.

کوروش کریمی با بیان اینکه تمامی تجهیزات موردنیاز خریداری شده، افزود: چیدمان و جاگذاری تجهیزات خریداری شده از بعدظهر امروز به مدت 2 روز آغاز و پس از آماده‌سازی به شبکه بهداشت و درمان مهاباد تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سالن ۲ هزار نفری مهاباد ظرفیت ۸۵ تخت بیمارستانی را دارد، اظهار داشت: تاکنون برای ۷۲ تخت تمام امکانات درمانی و بهداشتی با مشورت و تایید شبکه بهداشت و درمان تهیه شده است.

وی با قدردانی از اعتماد شهروندان به هیات امنای این بیمارستان، اظهار داشت: خریدها و هزینه‌های راه‌اندازی بیمارستان با نظارت مستقیم اعضای هیات امنا و با شفافیت کامل مالی از طریق فاکتور به صورت مرتب به شهروندان ارایه می‌شود.     

«کریمی» با بیان اینکه بیمارستان موقت تنها برای بیماران این شهرستان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای کمک به تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان و همیاری با خیّران سلامت کمک‌های خود را به حساب بیمارستان واریز کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است؛ تاکنون ۴۲۸ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۳۱ نفر فوت کرده‌اند؛ سهم این استان از مبتلایان کشوری حدود ۲ درصد و از فوت‌شدگان ۱.۸ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha