شمار خودروهای سبک ورودی به مشهد کم شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ورود وسایل نقلیه سبک به مشهد از ۱۶ اسفند پارسال تا هفتم فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد کاهش داشته است.

ابراهمیم نصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار دستگاه های تردد شمار از پنج جاده ورودی سرخس – مشهد، چناران - مشهد، فریمان – مشهد، آزادراه باغچه – مشهد و کلات – مشهد طی مدت یاد شده یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۱۱۲ دستگاه خودرو سبک وارد استان شده است.

فرماندار شهرستان مشهد پیشتر گفته بود: ۸۰ درصد از مجموع ترددها به مشهد مربوط به خودروهای شماره گذاری شده در این شهرستان است که به آمد و شد مشهدی‌ها به حومه و شهرستان‌های اطراف مربوط می شود.

محمد رضا هاشمی افزود: بیش از ۱۰ درصد ترددها به مشهد نیز مربوط به خودروهای شماره گذاری شده در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی است و کمتر از ۱۰ درصد خودروهای ورودی به مشهد منشا خارج استانی دارند که خودروهای حامل سوخت، میوه و مواد غذایی و وانت بارها نیز در این آمار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مجموع ورود مسافر به مشهد از طریق راه آهن، پایانه مسافربری اتوبوس و فرودگاه در این ایام روزانه حدود ۲ هزار نفر است که کاهش قابل توجه نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

تعداد شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی هزار و ۲۸۹ نفر است که ۷۸۶ نفر از این تعداد مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر در خراسان رضوی هستند.
همچنین از ۳۰ بهمن ماه پارسال تا هفتم فروردین ماه جاری پنج هزار و ۲۱۴ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که سه هزار و ۴۵۳ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha