۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵
کد خبر: 83730142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در آمریکای لاتین؛ سیاست کاهش پیامدهای شیوع کرونا

تهران- ایرنا- همزمان با تداوم شیوع کرونا در کشورهای آمریکای لاتین، دولت های این منطقه همچنان تلاش می‌کنند به رغم برخی محدودیت‌ها مانع از همه‌گیری آن شوند به نحوی که کرونا دولت‌های این منطقه را نیز وادار کرده سیاست‌های جدیدی را برای کاهش فشار ناشی از پیامدهای شیوع این ویروس اتخاذ کنند.

رسانه های آمریکای لاتین گزارش دادند، وزارت بهداشت مکزیک اواخر روز گذشته (جمعه) ضمن اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور(۷۱۷ مورد) اعلام کرد که تاکنون ۱۲ فوتی به دلیل ابتلا به این ویروس ثبت شده  و دولت مکزیکوسیتی همچنان در حال تدابیر مختلفی برای مقابله با این چالش جدی است.

دولت پاناما نیز اعلام کرد که ۱۱۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده که شمار فوتی ها به دلیل این ویروس نیز به ۱۴ مورد افزایش یافته است. تاکنون ۷۸۶ مورد در پاناما شناسایی شده است.

در نیکاراگوئه نیز که تا چند روز پیش موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده بود، تا روز جمعه چهار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

در این میان دولت نیکاراگوئه اعلام کرد تدابیر گسترده ای را با هدف جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور آغاز کرده که از جمله اعزام یگان های خدمات درمانی به بیش از یک میلیون خانه در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی بوده است. همچنین تدابیر جدیدی برای جلوگیری از شیوع کرونا در زندان های نیکاراگوئه اتخاذ شده و دولت محدودیت هایی در بخش هوایی، دریایی، زمینی، امور آموزشی، خدمات شهری و شهرداری ها اعمال کرده است.

از سوی دیگر لوئیس لاکایه رئیس جمهوری اروگوئه روز گذشته اعلام کرد که دولت بودجه های جدیدی را برای مقابله با شیوع کرونا در این کشور اختصاص می دهد. وی عنوان کرد، بخشی از بودجه ها بخش هایی برای تامین بودجه مورد نیاز مقابله با این ویروس کاهش می یابد.

این مقام ارشد اروگوئه به مردم این کشور گفت که به دلیل این چالش، شرایط اقتصادی سختی از جمله کاهش فعالیت های اقتصادی، بیکاری و فقدان درآمدها در این کشور ایجاد خواهد شد.

در همین حال دولت شیلی اعلام کرد سیاست های اقتصادی جدیدی را برای کاهش فشارها به اقشار کم درآمد در این کشور اجرا می کند. از جمله این تدابیر کاهش هزینه های مربوط به خدمات عمومی تا حدود ۴۰ درصد برای اقشار ضعیف جامعه شیلی از جمله هزینه های برق، ارتباطات و گاز و آب می باشد.

دولت آرژانتین نیز روز جمعه از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۶۹۰ نفر و فوتی ها به ۱۷ نفر خبر داد. دولت بوئنوس آیرس در راستای تقویت اقدامات برای مقابله با کرونا طرح ایجاد بیمارستان های موقتی کوچک را اجرایی کرده است. تاکنون در ۱۹ استان آرژانتین ابتلا به کرونا تایید شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان تاکنون نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر گزارش شده که ۲۷ هزار و ۳۷۰ مورد فوتی ثبت شده و شمار بهبودیافتگان به ۱۳۳ هزار و ۳۷۳ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha