۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبر: 83731436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در آمریکا؛ شکایت حامیان سلاح از مقامات کالیفرنیا

تهران –ایرنا– انجمن جنجال برانگیز «ملی سلاح»(NRA) در بحبوحه افزایش چشمگیر مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مقامات ایالت کالیفرنیا به دلیل بستن فروشگاه‌های فروش اسلحه شکایت کرد.

تارنمای خبری هیل روز یکشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: انجمن ملی سلاح و دیگر گروه های حامی حمل و داشتن سلاح گرم در آمریکا علیه مقامات ایالت کالیفرنیا که به فرمان «گاوین نیوسام» (Gavin Newsom)فرماندار این ایالت اماکن فروش اسلحه به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  بسته شدند، اقامه دعوی کردند.

هیل نوشت: به موجب این فرمان اماکن اسلحه فروشی دراین ایالت به عنوان فروشگاه های غیرضروری تشخیص داده شده اند که دراین دوران لزومی برای باز بودن آنها دیده نمی شود.

بنابراین گزارش، در اقامه این دعوی که  جمعه گذشته (۸ فروردین ۱۳۹۹) در دادگاه مرکزی ایالت کالیفرنیا صورت گرفت آمده است: مسئولان شهرداری ها که فروشگاه های قانونی فروش اسلحه را  هدف بسته شدن قرار داده اند، با سیاسی کاری که باعث بی سلاح شدن شما (شهروندان آمریکایی) و عزیزانتان می شوند،  موجب بهبود امنیت نمی گردد.

این اقامه دعوی که توسط  «جیسون اومیت»  (Jason Ouimet) مدیر اجرایی انجمن ملی سلاح در امور اقدامات حقوقی مطرح شده، ضمن «بی شرم» خواندن سیاسی کاری مقامات کالیفرنیا (فرماندار ایالت کالیفرنیا دموکرات  است)، در ادامه آورده است: این مساله در زمانی رخ می دهد که بیش از هر زمانی شما به سلاح نیازمندید.

مسئولان این انجمن حامی سلاح درحالی علیه مقامات کالیفرنیا به دادگاه شکایت برده اند که این ایالت هم اکنون با پنج هزار و ۵۶۴ مبتلا به ویروس کرونا و ۱۱۹ جان باخته در رده سوم پرشمارترین مبتلایان به این ویروس در میان سایر ایالت های آمریکا را دارد.

حمل سلاح گرم که به شدت مورد حمایت این انجمن در سراسر آمریکا است بعنوان یکی از تهدیدات بزرگ برای شهروندان آمریکایی شناخته می شود، چراکه آزادی خرید سلاح در آمریکا و به سهولت  دسترس بودن  آن موجب شده است تا حوادث مرگباری در مکان های عمومی همچون مدارس، دانشگاه ها، عبادتگاه ها، فروشگاه ها و سینماها رخ دهد و با وجود مخالفت های سراسری در آمریکا این انجمن همچنان به حمایت از داشتن سلاح در آمریکا ادامه می دهد.

شبکه خبری سی ان ان روز گذشته گزارش داده بود که شیوع ویروس کرونا در سراسر این ایالت در عرض کم تر از یکهفته ۲۶درصد جهش داشته است.

آمریکا هم اکنون با بیش از ۱۲۴ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و درمجموع با دو هزار و ۱۸۲ جان باخته در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار دارد.

اروپام **۱۳۰۲**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha