مردم استان بوشهر از طرح فاصله گذاری اجتماعی استقبال کردند

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهردر ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جهموری ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا و گزارشی از خسارت سیل هفته گذشته گفت: مردم این استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از طرح فاصله گذاری اجتماعی استقبال کردند.

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در این ارتباط  ویدئو کنفرانسی افزود:کاهش مصرف بنزین از ۲ میلیون لیتر به یک میلیون و ۳۰ هزار لیتر در نوروز امسال و پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی این میزان به ۹۳۳ هزار لیتر رسیده که این امر بیانگر کاهش سفرها و استقبال مردم از این طرح ملی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

وی اضافه کرد: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و نقش آفرینی این شرکت‌ها در تامین نیازمندی‌های مردم در محصولات بهداشتی نیز از جمله اقدام های مهم همزمان با بیماری کرونا در این استان  است.

گراوند گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان حاضر ۸۵ بیمار کرونایی در استان بوشهر  شناسایی شده ، ۷۳ نفر بهبود یافته و ۶ نفر نیز فوت شده اند.

وی بیان کرد: استان بوشهر روند ثابتی در شیوع کرونا داشته و اوج ابتلا ۱۰ نفر  در امروز بوده است.

استاندار بوشهر با اشاره به طرح غربالگری وزارت بهداشت گفت: ۸۰ درصد جمعیت این استان در این طرح شرکت کرده اند.

وی همچنین از وزیر نفت در مورد صدور دستورالعمل سختگیرانه برای صنایع نفت و گاز مستقر در استان برای کنترل بیماری کرونا قدردانی کرد.

گراوند افزود:در دولت تدبیر و امید تعداد تخت‌های بستری استان از ۸۸۰ تخت به هزار و ۴۰۰ تخت رسیده است و بیمارستان اورژانس هسته‌ای نیز امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیل و تگرگ سوم فروردین امسال ۶۵میلیارد تومان به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های شهری این استان خسارت وارد کرده است.

گراوند اضافه کرد: در جریان بارش تگرگ در شهرستان جم ۱۶۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آسیب دیدند و در کنگان نیز علاوه بر خسارت به زیرساخت‌های شهری و زمین‌های کشاورزی یک کشته نیز بر جای گذاشت.

 گراوند استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس و برقراری ارتباط مستقیم رئیس جمهوری  و وزرا با استان‌ها را از جمله دستاوردهای ارزنده و بسیار مفید و کارساز توصیف کرد.

رئیس جمهور در این خصوص خاطر نشان کرد: بخشی از مدیریت کشور باید به ناچار الکترونیکی شود که بتوانیم با استفاده از آن، در وقت صرفه‌جویی کنیم.

 روحانی تأکید کرد: در تمام جلسات ستاد ملی کرونا در تهران، استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس حضور دارند و تصمیم داریم بعد از این برخی از جلسات دولت را نیز به همین شکل برگزار کنیم تا پیام‌های مدیریتی مستقیم و سریع‌تر به گوش مدیران در سراسر کشور برسد.

در ادامه رئیس جمهور از استاندار بوشهر در خصوص وضعیت مسافران نوروزی و همچنین اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سوال کرد که وی در پاسخ گفت: خوشبختانه با همکاری خوب مردم با کاهش چشم‌گیر ورود مسافر به استان مواجه بوده‌ایم سال گذشته ما اقامت  ۱۰ میلیون  مسافر را در استان داشتیم، اما امسال این رقم کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس جمهور همچنین در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با قدردانی از تلاش کادر درمانی استان در مورد ابتلای کادر درمانی استان به ویروس کرونا سوال کرد که وی در پاسخ گفت: ۴ نفر از پزشکان و پرستاران استان بوشهر به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه بهبود یافتند.

کشمیری تأکید کرد  ما آخرین استان کشور بودیم که مورد مثبت کرونا درآن یافت شد و کمترین تعداد فوتی بخاطر کرونا را داشته‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان بوشهر از رئیس جمهور برای ساخت یک بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی در عسلویه تقاضای کمک کرد که رئیس جمهور در پاسخ گفت: ساخت یک بیمارستان خوب در عسلویه را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور در پایان برای همه کسانی که در زمینه درمان بیماران و همچنین جبران خسارات سیل و تولید در استان تلاش می‌کنند، قدردانی و برای مردم استان آرزوی موفقیت کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha