مرتضی رشیدی روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از این اقدام، افزایش سطح بهداشت و پیشگیری از ابتلای ساکنان به بیماری کووید-۱۹ بود تا احتمال گرفتاری قشر آسیبپذیر جامعه به حداقل ممکن برسد.
به گفته معاون سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان، دستکش، ماسک، صابون و مایع دستشویی، ژل و اسپری ضدعفونیکننده و پودر لباسشویی این اقلام بهداشتی را تشکیل میداد.
وی با تاکید بر حمایت از کودکان کار ادامه داد: بستهبندی و توزیع اقلام بهداشتی برای کودکان کار، بدسرپرست و بیسرپرست در سه مرحله و در هر مرحله در قالب یکهزار عدد انجام شد.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت آموزش مسائل بهداشتی و پزشکی و اطلاعرسانی به موقع و فراگیر در تمام مناطق اضافه کرد: در مدت اخیر همچنین۱۵۰ هزار بروشور در اختیار نهادها، ادارات و اماکن عمومی مناطق کمتر توسعه یافته قرار گرفت تا بین شهروندان توزیع شود.
رشیدی با اشاره به اطلاعرسانی با شیوههای گوناگون برای اثربخشی بالاتر افزود: در یک ماه اخیر حدود ۳۰ هزار پوستر با محوریت شعار "از خانه خارج نشویم" طراحی، چاپ و در مناطق حاشیه و کمبرخوردار شهر توزیع شد.
رشیدی به ضرورت امیدبخشی به بیماران، خانوادهها و بهبودیافتگان این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات سازمان در این ارتباط نصب طراحیهای گرافیکی با شکل و شمایل مختلف بویژه در نقاهتگاهها بود تا از لحاظ روانشناختی هم کمکی به حال مبتلایان باشد.
وی با بیاناینکه غلبه بر بیماری کووید-۱۹ به آموزش و اطلاعرسانی مداوم نیاز دارد، اظهار داشت: ساخت کلیپهای آموزشی با شعار "بهجای ترس، مراقب باشیم" و انتشار آن در فضای مجازی، بازخورد مثبتی در پی داشت و برنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ادامه چنین فعالیتهایی است.
به گفته مسوولان و کارشناسان، بیماری کرونا جان دستکم ۴۵۰ هزار نفر از ساکنان مناطق حاشیهای و کم برخوردار استان اصفهان را تهدید میکند.
بر اساس اعلام مسوولان وزارت کشور، یکهزار و ۲۰۰ محله در کل کشور با جمعیت بالغ بر ۱۱ میلیون نفر درگیر مساله حاشیهنشینی هستند و در اصفهان که از کانونهای ویروس کرونا در ایران به شمار میرود،۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر در مناطق حاشیهنشین و آسیبپذیر اجتماعی سکونت دارند و خود کلانشهر اصفهان دارای ۴۴ محله حاشیهنشین و سکونتگاه غیررسمی با جمعیتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر است.
نظر شما