۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 83740196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اولین پزشک افغان بر اثر کرونا جان باخت

۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبر: 83740196
اولین پزشک افغان بر اثر کرونا جان باخت

کابل - ایرنا - وزارت بهداشت افغانستان تائید کرد که یک پزشک افغان که در یکی از بیمارستان های خصوصی کابل فعالیت می کرد به عنوان نخستین پرسنل درمانی کشور بر اثر ابتلا بیماری کرونا و بی توجهی مسئولان بیمارستان جان باخت.

«بخدی نیوز» افغانستان امروز دوشنبه به نقل از «وحید مایار» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان نوشت که این پزشک پس از ابتلا به ویروس کرونا به بخش ویژه کرونایی ها منتقل نشده و مسئولان بیمارستان خصوصی در خود این بیمارستان درمان وی را آغاز کرده بودند که امروز جان باخته است.

مایار هشدار داده است که تمام پزشکان و کارمندان این بیمارستان به خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا مواجه هستند و باید از همه آنها تست کرونا گرفته شود.

خبرنگاران افغانستان هم در صفحه ویژه ای که برای اطلاع رسانه ویروس کرونا به نام «کووید۱۹» ایجاد کرده اند، امروز دوشنبه نوشته اند که «حنیف فردی» پزشکی که در مبارزه با ویروس کرونا گرفتار آن شده بود، جان باخت.

«رحمت لله علی زاده» نوشته است که وی چند روز پیش در جریان درمان بیماران، خود نیز به این ویروس کرونا مبتلا شده بود، اکنون جان باخته است.

وزارت بهداشت افغانستان تاکنون در این باره  واکنش نشان نداده است اما سخنگوی وزارت گفته است که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۳۶۷ مورد رسیده است.

«وحیدمایار» همچنین به خبرنگاران گفت که تاکنون ۱۷ تن بهبود یافته و ۷ مبتلای دیگر نیز جان باخته اند.

دولت افغانستان برای جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری شهروهای پرجمعیت این کشور از جمله کابل و هرات را قرنطینه اعلام کرده و بتازگی هشدار داده است که چنانچه کسی شرایط قرنطینه را نقض کنند، جریمه نقدی و یا هم زندانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha