وزیر دفاع ترکیه موفقیت‌های ایران در مقابله با کرونا را تبریک گفت

تهران- ایرنا- وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با سردار سرلشکر «محمد باقری» رییس ستادکل نیروهای مسلح، موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شیوع بیماری کرونا و درمان بیماران را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه پاسداران، ژنرال «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه عصر دوشنبه در تماس تلفنی با سردار باقری، ضمن ارائه گزارشی از آمار و روند گسترش ویروس کرونا در ترکیه و اقدامات نیروهای مسلح آن کشور، از موفقیت‌های دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مدیریت و مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و خواستار تبادل تجربه‌های موفق به دست آمده در عرصه‌های علمی، تخصصی و اجرایی بین نیروهای مسلح دو کشور در این زمینه شد.

سرلشگر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری ایران نیز در این تماس تلفنی، گزارشی از آمار مبتلایان و بهبود یافتگان و آخرین وضع شیوع ویروس کرونا در کشور و روند رویارویی و مبارزه با آن را ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه شیوع ویروس کرونا در جمهوری اسلامی ایران بعد از چین آغاز شد و به رغم وجود تحریم‌های اقتصادی و دارویی ضد بشری آمریکا علیه ایران، به دلیل وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های قابل توجه سیستم بهداشت و درمان در جمهوری اسلامی و تلاش‌های خستگی ‌ناپذیر و شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و همچنین مشارکت گسترده و نقش‌آفرینی‌های موثر نیروهای مسلح و دولت و حضور داوطلبانه بیش از یک میلیون نفر از بسیج مردمی، موفقیت‌های بزرگی تاکنون در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا حاصل شده است.  

سرلشگر باقری افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اقدامات بهداشتی و درمانی و انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی و تولید تجهیزات بهداشتی و درمانی، تاکنون ۸ هزار بیمار کرونایی را بستری و درمان نموده و علاوه بر سه هزار تخت بیمارستانی حدود ۱۱ هزار تخت نقاهتگاهی را آماده پذیرش بیماران کرده است و واحدهای «ان. بی. اس» نیروهای مسلح نیز با استقرار در ۳ هزار نقطه از کشور در پاکسازی و ضدعفونی کردن مراکز، معابر عمومی و تاسیسات و ساختمان‌ها مشغول هستند.

وی، آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجربیات موفق آنان در مبارزه با ویروس کرونا به نیروهای مسلح ترکیه و دیگر کشورها اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha