کرونا جلو تخریب منابع طبیعی خراسان شمالی را گرفت

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۵۵
کد خبر: 83742065
کرونا جلو تخریب منابع طبیعی خراسان شمالی را گرفت

بجنورد- ایرنا- شیوع کرونا تخریب و تصرف منابع طبیعی خراسان شمالی را به کمترین رسانده است به گونه‌ای که در نوروز امسال تنها ۲ پرونده تخریب در این بخش تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خراسان شمالی روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این در حالی است که تعطیلات نوروز و نیمه نخست فروردین هر سال با آمار بالای تخریب و تصرف منابع طبیعی همراه بوده است اما شیوع کرونا و محدودیت تردد و فاصله گذاری اجتماعی در سال جاری این تصرف ها را به حداقل رساند.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی با اشاره به برخورد یگان حفاظت منابع طبیعی با متخلفان این بخش و جلوگیری از اقدامات تخریبی آنها در مراحل اولیه کار،  اظهار داشت: این یگان، علیرغم کمبود نیرو، در سال گذشته توانست با شناسایی تصرفات منابع طبیعی ۳۱۰ پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در استان تشکیل دهد.

وی از آزادسازی ۴۰۰ هکتار از منابع طبیعی تصرف شده در سال  قبل خبر داد و گفت: از مجموع پرونده هایی که در سال ۹۸ تشکیل شد ۲۱۲ پرونده به صدور رای به خلع ید و رفع تصرف منجر شد.

حیاتی، افزایش نظارت و گشت های این یگان را از دلایل مهم کاهش تصرف و تخریب منابع طبیعی و به تبع آن کاهش تشکیل پرونده ها عنوان کرد و افزود: این یگان با وجود کمبود نیرو توانسته با نظارت بیشتر، اطلاع رسانی و همکاری دستگاه های مربوط و مشارکت مردم، از میزان تصرف و تخریب منابع طبیعی بکاهد.  

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha