۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1254
کد خبر: 83742096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ستاد مدیریت بحران شمیرانات آماده باش شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳
کد خبر: 83742096
فرماندار: ستاد مدیریت بحران شمیرانات آماده باش شد

تهران- ایرنا- فرماندار شمیرانات اعلام کرد: با توجه به بارش شدید باران در سطح شهرستان، ستاد مدیریت بحران به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در وضعیت آماده باش قرار دارد.

سید مهدی ساداتی ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه این بارش ها تا پایان هفته جاری، ستاد مدیریت بحران شهرستان اعم از دستگاه های خدماتی و امدادی برای پیشگیری از وقوع یا امدادرسانی در حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای مقابله با خسارات سرمازدگی باغات و وقوع سیلاب بویژه در حاشیه رودخانه جاجرود در بخش های لواسانات و رودبار قصران اتخاذ شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: علاوه بر وضعیت شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت قرنطینه خانگی، بارش های شدید بهاری نیز مزید بر علت است تا به شهروندان توصیه کنیم از سفرهای غیرضروری به منطقه و اتراق در حاشیه رودخانه ها جداً خودداری کنند.

ساداتی تصریح کرد: با توجه به لغزندگی معابر و احتمال بروز حوادث، رانندگان محترم زنجیرچرخ و ملزومات را به همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، فروردین ماه سال گذشته، بارش شدید باران، تگرگ و طغیان رودخانه جاجرود در سطح شهرستان شمیرانات بویژه بخش رودبار قصران منجر به وقوع سیلاب و آب گرفتگی در برخی نقاط، ریزش کوه و انسداد برخی جاده ها شد که البته خسارت جانی به همراه نداشت اما آسیبی که به زیرساخت های این شهرستان وارد کرد، ۲۳۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان برآورد شده است.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و بخش های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان-فشم- میگون و شمشک-دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha