۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83743181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یمن حمله به اقامتگاه بیماران کرونایی در این کشور را محکوم کرد

تهران - ایرنا - کمیته عالی مقابله با کرونا در یمن حمله نیروهای ائتلاف خودخوانده به مراکز قرنطینه و اقامتگاه‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش شبکه المسیره، این کمیته روز چهارشنبه در بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های نیروهای متجاوز ائتلاف در چند ساعت گذشته به اقامتگاه در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی در مدرسه " المحجبه" در شهر عفار در استان البیضاء و همچنین حمله به محل در نظر گرفته شده برای قرنطینه رانندگان کامیون‌ها در نزدیکی عفار را محکوم کرد. 

این کمیته بیان کرد این حملات در چارچوب تلاش‌های کشورهای متجاوز برای وارد کردن کرونا به یمن که تاکنون خالی از این ویروس است، انجام می‌شود.  

در این بیانیه آمده است: پیش از این نیز  هواپیماهای جنگنده نیروهای متجاوز ائتلاف به نزدیکی محل قرنطینه در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی در الصلیف استان الحدیده حمله کرده بودند. 

کمیته عالی مقابله با کرونا در یمن اضافه کرد: نیروهای متجاوز ائتلاف و مزدوران آن‌ها از مدتها پیش تاکنون با ادامه  محاصره یمن و تبعید یمنی‌ها از عربستان تلاش کرده‌اند تا ویروس کرونا را به داخل کشور وارد کنند.  

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته اعلام کرد: جنگنده­‌های متجاوز طی هفت روز گذشته حدود ۳۰۰ بار استان‌­‌های مختلف را هدف حملات خود قرار دادند.

وی هشدار داد که تنش آفرینی متجاوزان بی‌­پاسخ نخواهد ماند و ما دفاع از ملت و کشورمان را  وظیفه خود می­‌دانیم.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha