۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶
کد خبر: 83743928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انفجار بمب‌ در منطقه تحت اشغال ترکیه در سوریه

۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶
کد خبر: 83743928
انفجار بمب‌ در منطقه تحت اشغال ترکیه در سوریه

تهران - ایرنا - یک تانکر سوخت بمب‌گذاری شده روز چهارشنبه در شهر عفرین سوریه واقع در حومه شمالی حلب که تحت اشغال نیروهای ترکیه قرار دارد ، منفجر شد و خسارات مالی زیادی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این انفجار که در شهر اشغال شده عفرین رخ داد، باعث آسیب رسیدن به منازل و مغازه های اطراف محل حادثه شد.

گزارشی مبنی بر تلفات جانی و آسیب‌دیدگی تاکنون مخابره نشده است.

سانا افزود که از زمان اشغال شهر عفرین از سوی ارتش ترکیه و گروه‌های تروریستی مورد حمایت آنکارا این شهر همواره شاهد آشوب، هرج‌ومرج و درگیری میان گروه‌های تروریستی برای دستیابی به قدرت بیشتر و تسلط بر عفرین بوده است

ارتش ترکیه از روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ (۳۰ دی ماه ۱۳۹۶) با حمله به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد، عملیاتی را به نام 'شاخه زیتون' در منطقه 'عفرین' در شمال سوریه با هدف مبارزه با نیروهای مسلح کُرد آغاز کرد و پس از دو ماه در چهارم فروردین ماه ۱۳۹۷ این منطقه را به تصرف کامل خود درآورد.

دولت سوریه نیز همواره با 'اشغالگری' خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، حضور نیروهای ترکیه در خاک خود را مغایر با قوانین بین المللی عنوان کرده و خواستار پایان فوری این حضور غیرقانونی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha