۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83745044
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۱۴
کد خبر: 83745044
رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

گرگان - ایرنا - تاکید استاندار گلستان بر حمایت از خانواده جان‌باختگان کرونا، پیشنهاد راه‌اندازی پویش "احسان در گلستان" از سوی امام جمعه گرگان، نام نویسی ۶ هزار و ۴۰۰ گلستانی برای دریافت مقرری ناشی از کرونا، اختصاص۲۷ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا در بین مددجویان بهزیستی و اتمام فصل صید ماهی در دریای خزر از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

 نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، خواستار راه‌اندازی پویش "احسان در گلستان" برای جلب مشارکت مردم و جبران تنگناهای اقتصادی و کاهش اثرات این بیماری برای اقشار آسیب‌پذیر شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در این راستا پیشنهاد کرد که یک حرکت اجتماعی فراگیر آغاز شود و مردم در شهر و روستای محل زندگی خود به هر شکلی که می توانند به یاری کسانی که در نتیجه شیوع این بیماری دچار مشکل شدند، بشتابند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این راه باید بخش دولتی هم پیش قدم شود و به عنوان نمونه لازم است بانک ها با مردم مماشات کرده و به آنان برای پرداخت بدهی ها فرصت دهند.

**

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از زمان آغاز ثبت‌نام در سامانه بیمه بیکاری بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر در استان متقاضی دریافت مقرری ناشی از کرونا شدند.

سعید مازندرانی اظهار داشت: با شیوع کرونا و اتخاذ برخی تصمیمات برای مهار این بیماری، افرادی به صورت غیرارادی شغل خود را از دست داده‌ و مشمول قانون کار و قانون بیمه بیکاری هستند که می‌توانند از تسهیلات بیمه بیکاری استفاده کنند.

**

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که تاکنون ۲۷ میلیارد ریال اعتبار به مددجویان تحت پوشش این نهاد برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص یافت.

ابراهیم غفاری اظهار داشت: از این اعتبار حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر نفر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و در وجه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان گلستان پرداخت شد.

وی بیان داشت: همچنین مواد ضدعفونی و بسته‌های بهداشتی ویژه معلولان و سالمندان گلستان در اختیار مراکز تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفت.

**

 استاندار گلستان با اشاره به محدودیت در برگزاری مراسم تشییع و عزاداری جان‌باختگان ناشی از کرونا، خواستار حمایت مادی و معنوی بیشتر از خانواده داغ‌دیدگان شد.

هادی حق شناس اظهار داشت: لغو مراسم تشییع جنازه و همچنین میسر نبودن برگزاری آیین بزرگداشت جان باختگان کرونا، مشکلات روحی و روانی برای بازماندگان ایجاد کرده که ضرورت دارد هلال احمر، بهزیستی، سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی خدمات لازم را برای این خانواده ها پیش بینی و به صورت مستمر در اختیار آنان قرار دهند.

استاندار همچنین با اشاره به کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا در گلستان افزود: برای خدمت رسانی بهتر به افراد مبتلا به سایر بیماری ها و به دلیل کاهش احساس نیاز به برخی مراکز درمانی، باید در گنبد و گرگان که چند بیمارستان به درمان بیماران کرونا اختصاص یافته، یکی از مراکز برای در اختیار سایر بیماران مزمن و شهروندانی که به عمل های جراحی عمومی نیاز دارند قرار گیرد.

**

 فرماندار مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان گفت که بر اثر بارش باران شدید هفته گذشته و جاری شدن سیل و رانش زمین، ۲۹۶ میلیارد ریال به بخش‌ها و زیرساخت‌های مختلف برخی روستاهای این شهرستان مرزی خسارت وارد شد.

امانگلدی ضمیر اظهار داشت: این خسارت‌ها در بخش مسکن روستایی، جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب روستایی، راه ارتباطی، شبکه برق و گاز مناطق روستایی بود که بیشترین خسارت در بخش مسکن روستایی وارد شد که علاوه بر تخریب ۲۵ واحد مسکونی روستای "آق امام" به مسکن برخی اهالی ۶ روستای دیگر بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد شد.

وی بیان کرد: برای احداث و تعمیر واحدهای خسارت دیده، جابجایی روستا به دلیل رانشی بودن، تهیه زمین و آماده سازی معابر آن ۷۳ میلیارد و ۳۲۰ ریال اعتبار نیاز است.

**

مالک یک واحد تولیدکننده آرد در گالیکش واقع در شرق استان گلستان با نصب نوشته هایی روی پارچه و بنر ؛ ورود رییس اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان را به کارخانه‌ تحت امرش ممنوع کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش در این‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع را شنیده‌ام اما علت آن برایم قابل درک نیست.

**

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت که صید ماهیان استخوانی در این استان در فصل صید اخیر با حدود ۳۵۷ تن برداشت و رشد ۲۴ درصدی در مقایسه با فصل صید سال قبل، به پایان رسید.

محسن یحیایی اظهار داشت: در فصل صید اخیر ۴۷ تن ماهی کپور صید شد که نسبت به فصل صید ماقبل که ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم بود، ۱۰ برابر افزایش یافت و یکی از دلایل موثر در افزایش برداشت این گونه آبزی، پرآبی رودخانه های منتهی به دریای خزر به سبب سیل سال گذشته به ویژه در گرگانرود بود که موجب شد علاوه بر ایجاد محیط تکثیر مناسب، امکان تغذیه ماهیان بهبود یابد.

یحیایی اظهارداشت : همچنین در فصل صید اخیر ۲۹۴ تن ماهی کفال، ۵ تن ماهی سفید و ۱۱ تن سایر ماهیان صید شد.

**

رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان پیش‌بینی کرد که امسال کشاورزان استان ۱۱۰ هزار تن محصول کلزا از ۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت کنند.

علی موسی‌خانی اظهار داشت: برداشت کلزا از کشتزارهای این استان، دهه دوم اردیبهشت ماه آغاز و عمدتا تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی علت کاهش سطح زیر کشت کلزا در گلستان نسبت به سهمیه ابلاغی ۱۰۰ هزار هکتاری وزارت جهاد کشاورزی را بارندگی کم فصل پاییز اعلام کرد و گفت: عمده کشت کلزای این استان به صورت دیم بوده و نیاز شدید به بارندگی در فصل کشت دارد.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ۸ فروردین تاکنون، ۴۸۶ واحد صنفی متخلف در این استان که بر خلاف قانون مبادرت به باز کردن مغازه‌های خود کرده بودند پلمب شد.

حسین طلوعیان اظهار داشت: بیشترین واحد صنفی پلمب شده استان مربوط به گرگان، گنبد، آزادشهر، علی آباد و کردکوی است و مراوه تپه و گالیکش نیز با توجه به رعایت صنوف، هیچ واحد پلمب شده ای نداشتند.

**

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به جریان آب تنظیم شده مطلوب در گرگانرود گفت : آبگیری مزارع پرورش ماهی در برخی حوضچه‌ها و استخرهای حاشیه این رودخانه آغاز شد.

سید محسن حسینی اظهار داشت: با توجه جریان آب تنظیم شده و مناسب در گرگانرود، کشاورزان و آبزی پروران حاشیه گرگانرود می توانند با کسب مجوز نسبت به برداشت آب مورد نیاز مزارع خود از گرگانرود را برداشت  کنند.

وی افزود : رعایت مسائل ایمنی ، مراعات نوبت بندی و پرداخت آب بها و سایر حقوق دولتی در آبگیری آب بندانها و مزارع پرورش ماهی ضروری است.

**

 فرمانده انتظامی گنبدکاووس در شرق گلستان گفت که در هفته گذشته ۲ نفر در این شهرستان به سبب مسمومیت ناشی از مصرف الکل اتانول جان باختند.

**

استاندار گلستان اعلام کرد که رفت و آمد از خروجی‌های پنجگانه استان شامل تنگراه، توسکستان، تیل‌آباد، مراوه‌تپه و نوکنده همچنان ممنوع است.

هادی حق شناس اظهار داشت: تردد بین شهرستانی در استان از ۲۳ فروردین بلامانع است اما شهروندان برای جلوگیری از گسترش این بیماری تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

**

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت که پارسال ۳۰۸ هزار دلار از تولیدات هنرمندان صنایع دستی این استان به صورت چمدانی به ۱۰ کشور صادر شد.

مریم حاجی ابراهیمی اظهار داشت: عمده این صادرات رودوزی سنتی، گلیم بافی، پلاس بافی، نمدبافی، معرق، حصیربافی و صنایع دستی ترکمن بود که به کشورهای ژاپن، ترکیه، عراق، ارمنستان، کانادا، امارات، سوئد، آلمان، عمان و فرانسه صادر گردید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha