۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83745171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار بیکاران آمریکا  به ۱۶ میلیون نفر رسید 

تهران- ایرنا- وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد با توجه به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد تا کنون ۱۶ میلیون نفر در ایالت متحده بیکار شده‌اند. 

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، وزارت کار آمریکا با تایید تاثیر ویرانگر بیماری کووید ۱۹ بر اقتصاد ایالت متحده اعلام کرد که با افزایش ۶. ۶ میلیون نفری شمار بیکاران در هفته گذشته هم اکنون تعداد بیکاران در این کشور به ۱۶ میلیون نفر رسیده است. 

به دنبال افزایش نرخ بیکاری و تاثیر کرونا بر اقتصاد، بانک مرکزی آمریکا گفته است که می‌تواند ۲. ۳ تریلیون دلار به اقتصاد تزریق کند و تلاش‌ها برای کمک به شرکت‌ها و دولت‌های ایالتی را که از شیوع ویروس کرونا رنج می‌برند، افزایش دهد. 

به گزارش نیویورک تایمز، بیماری کووید ۱۹ با سرعتی حیرت انگیزی همه مشاغل دیرینه و جدید را تعطیل کرده است و کارگران و استخدام های اخیر تقریباً در هر نوع صنعت بدون حقوق رها شده است. 

"کتی بستانژانیچ" رییس اقتصاد مالی ایالات متحده در دانشگاه آکسفورد می‌گوید: به نظر می‌رسد که اقتصاد در یک سیاه چاله ناگهانی فرو رفته است. 

با ادامه شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که تا پایان ماه آینده بیش از ۲۰ میلیون نفر در آمریکا از کار اخراج شوند و نرخ بیکاری به ۱۵ درصد افزایش یابد. 

ترامپ در نخستین اقدام اقتصادی با همکاری دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در سنا و مجلس نمایندگان، بسته کمک‌های اقتصادی ۲. ۲ تریلیون دلاری را برای حمایت از شرکت‌ها، خانواده‌های آمریکایی و منابع لازم مراقبت‌های درمانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش پیامدهای آن امضا کرد. 

اما تارنمای خبری واشنگتن اگزمینر در گزارشی عنوان کرد، کارشناسان اقتصادی، تصویب این بسته کمک‌های مالی را که در تاریخ کنگره آمریکا "بی سابقه" توصیف شده، در بحران کنونی بر اقتصاد آمریکا چندان موثر نمی‌دانند و آینده این غول اقتصاد جهان را روشن نمی‌بینند. 

به دنبال شیوع ویروس کرونا در امریکا تا کنون ۴۶۸ هزار و ۸۹۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ۱۶ هزار و ۶۹۷ نفر جان خود را از دست داده و ۲۵ هزار و ۹۲۸ نفر بهبود یافته‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha