۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۲:۱۳
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83745709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پوتین با ترامپ و ولیعهد عربستان با محور توافق اوپک پلاس گفت وگوی تلفنی کرد

مسکو - ایرنا- رئیس جمهوری روسیه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، با محور توافق اوپک پلاس گفت وگوهای تلفنی کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین عصر امروز (جمعه) اعلام کرد: ولادیمیر پوتین در گفت وگوی تلفنی با دونالد ترامپ که به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت، با وی در خصوص اوضاع بازار جهانی نفت ازجمله توافقی که در اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به منظور تثبیت بهای نفت در بازار جهانی در حال شکل گیری است، مذاکره کرد.

ترامپ در این مذاکره تلفنی، پوتین را در جریان تماس های خود با سران برخی کشورهای تولیدکننده نفت قرار داد.

دو طرف توافق کردند به رایزنی های روسیه و آمریکا در این مورد ادامه دهند. 

اعضای اوپک پلاس توافق کردند که از اول می تا پایان ژوئن (۱۲ اردیبهشت تا دهم تیر) تولید نفت خام را به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.  
این رقم از اول ماه ژوئیه (یازدهم تیر) به هشت میلیون بشکه کاهش یافته و تا پایان سال جاری ۲۰۲۰ این روال ادامه خواهد داشت.  
طبق این توافق، همچنین از اول ژانویه ۲۰۲۱ تا پایان آوریل ۲۰۲۲ این رقم تغییر خواهد کرد و به شش میلیون بشکه خواهد رسید.

 پوتین و ترامپ در ادامه گفت وگوی تلفنی درباره بیماری همه گیر کرونا گفت وگو کردند و دو طرف تدابیر بکار گرفته شده در روسیه و آمریکا بای مقابله با انتشار کرونا را ارزیابی کردند.

 دو طرف همچنین درخصوص برخی مسائل روابط دوجانبه ازجمله همکاری در فضا گفت وگو کردند. 

 پوتین روز جمعه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز گفت وگو کرد و دو طرف درخصوص مسائل مربوط به مذاکرات درچارچوب اوپک پلاس در مورد کاهش تولید نفت تبادل نظر کردند.

دو طرف توافق کردند تماس های روسیه و عربستان سعودی در مورد این مساله ادامه بیابد.

 پوتین بامداد روز جمعه نیز در گفت وگویی تلفنی با سران آمریکا و عربستان سعودی، درخصوص وضع بازار جهانی نفت و اقدامات برای تثبیت این بازار مذاکره کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در گزارشی در این پیوند اعلام کرد: ولادیمیر پوتین در گفت وگوی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، با آنها درخصوص اوضاع بازار جهانی نفت ازجمله با توجه به نشست فوق العاده وزیران اوپک پلاس و نشست ویدئویی وزیران انرژی گروه ۲۰ که قرار است برگزار شود، گفت وگو و تبادل نظر کرد.

 در گزارش گفته شد: طرف های گفت وگوکننده بر عزم خود برای هماهنگی اقدامات برای تثبیت اوضاع در سیستم تجارت جهانی نفت و به حداقل رساندن تاثیرات منفی نوسانات قیمت نفت در اقتصاد جهانی تاکید کردند.
به نوشته فایننشال تایمز، عربستان و روسیه توافق کردند که هر دو کشور مجموعا پنج میلیون بشکه در روز و سایر کشورهای اوپک پلاس نیز پنج میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.

بنابراین گزارش، اوپک پلاس همچنین از گروه ۲۰ خواست تا آنها نیز روزانه پنج میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

http://www.kremlin.ru/events/president/news/63185

http://www.kremlin.ru/events/president/news/63186

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha