۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 2546
کد خبر: 83746056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکایی‌ها در لبنان: بیروت امن‌تر از واشنگتن است

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83746056
آمریکایی‌ها در لبنان: بیروت امن‌تر از واشنگتن است

تهران - ایرنا - شهروندان آمریکایی ساکن لبنان پیشنهاد بازگشت به کشورشان برای در امان ماندن از "ویروس کرونا" را رد کرده و می‌گویند، بیروت در این زمینه امن‌تر از واشنگتن و کل آمریکا است .

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری " الاحداث ۲۴ " ،‌ شبکه تلویزیونی "سی ان ان" در این باره با شهروندان آمریکایی در بیروت مصاحبه هایی انجام داده و گزارشی تهیه کرده است. 

"کارلی فلولی" شهروند آمریکایی در این گزارش گفته ماه گذشته به همراه گروهی از دانمارکی‌ها در بیروت در حال تصمیم‌گیری برای بازگشت به ایالات متحده به دلیل نگرانی ناشی از شیوع کرونا بودیم، اما "فکر می‌کنم ممکن است در اینجا امن‌تر باشیم".

"سیول" دیگر آمریکایی حاضر در لبنان در پاسخ به پیشنهاد سفارت آمریکا برای بازگشت به کشورش به خاطر شیوع کرونا به سی ان ان گفته که هرگز این پیشنهاد را در نظر نگرفته، زیرا اوضاع ابتلاء به کرونا و وضعیت بهداشتی و درمانی لبنان نسبت به آمریکا به مراتب بهتر است.

"دارن هاولند" شهروند ۲۷ سال  آمریکایی اهل بوستون هم در این گزارش گفته که "برنامه من این است که برای آینده نامحدود در بیروت بمانم، زیرا این واقعیتی است که در ایالات متحده اوضاع خیلی بد است. لبنان از نظر احتمال مبتلا نشدن به کرونا از آمریکا ایمن‌تر است".

این شهروند آمریکایی تأکید کرد که "با وجود اوضاع لبنان (سیاسی و اقتصادی) فکر می‌کنم شانس من در اینجا بهتر است و همه دوستان آمریکایی من تصمیم به ماندن در اینجا گرفته اند".

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت لبنان شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۶۰۹ نفر و تعداد کسانی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند به ۲۰ نفر رسیده است.

لبنان به دلیل اجرای تدابیر سخت‌گیرانه بهداشتی و درمانی به نسبت جمعیت خود یکی از پایین‌ترین موارد ابتلا و مرگ را در بین کشورهای گرفتار این بیماری دارد.

شورای عالی دفاع لبنان پنجشنبه گذشته وضعیت بسیج عمومی برای مقابله با بیماری کرونا را در این کشور به مدت دو هفته دیگر (‌تا روز هفتم اردیبهشت ،‌ بیست و ششم آوریل ) تمدید کرده است.

در این مدت از ساعت ۱۹ تا پنج صبح مقررات منع رفت و آمد برقرار و تمامی مشاغل به جز فروشگاههای عرضه مواد غذایی ، دارویی ، بهداشتی و خدمات اضطراری بسته خواهد بود.

بر اساس اعلام مقام های مسوول در لبنان، بسیج عمومی برای کاهش ترددها و تجمع ها در تمام مناطق لبنان با قوت ادامه دارد و همه مردم و صاحبان مشاغل در این زمینه همکاری خوبی را با دولت، ‌نیروهای مسلح، ‌ماموران شهرداری و کارکنان شبکه‌های بهداشت و درمان داشته‌اند.
فرودگاه بین المللی "رفیق حریری" تنها فرودگاه رسمی این کشور همچنان به روی همه هواپیماهای تجاری و خصوصی به استثنای هواپیماهای سازمان ملل و دیگر سازمان های وابسته به آن از جمله "یونیفل" (نیروهای کلاه آبی مستقر در منطقه حایل بین مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی) و همچنین سازمان بهداشت جهانی  بسته است.

علاوه بر  فرودگاه ، ‌تمام بنادر و گذرگاه‌های زمینی لبنان همچنان تعطیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha