۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83746149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سودان و اتیوپی درباره همکاری‌های امنیتی در مرزها توافق کردند

تهران - ایرنا- رئیس شورای حاکمیتی سودان در دیدار با فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح اتیوپی، درباره همکاری مشترک امنیتی در مرزها برای مقابله با تروریسم، قاچاق انسان و موادمخدر گفت و گو و توافق کرد.

به گزارش امروز (شنبه) شبکه "روسیا الیوم"، "عبدالفتاح البرهان" رئیس شورای حکمیتی سودان با یک هیات نظامی از اتیوپی به ریاست "آدم محمد محمود" رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور دیدار کرد.

در این دیدار که در آن "محمد عثمان الحسین" رئیس ستاد کل ارتش سودان نیز حضور داشت، دو طرف درباره افزایش همکاری امنیتی و نظامی و تأمین امنیت مرزها و مبارزه با انواع قاچاق گفت و گو کردند. 

الحسین تصریح کرد که با هیات اتیوپی درباره مسایل مربوط به امنیت دو کشور و تامین امنیت مرزها و عملیات مشترک در مناطق مرزی برای مقابله با جرایمی مانند تروریسم و قاچاق انسان و تجارت اسلحه و انواع مواد مخدر گفت و گو و دو طرف در پایان این دیدار به توافق‌های کامل و طولانی مدت برای همکاری و عملیات مشترک در مرزها دست یافتند.
از سوی دیگر رئیس ستاد مشترک نیروهای اتپوپی نیز با تاکید بر عمق روابط دو کشور افزود که در این دیدار به توافق‌های نظامی پیشین و تقویت روابط میان نیروهای مسلح سودان و اتیوپی پرداخته شد و طرفین به توافق‌هایی برای تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها و چگونگی مبارزه با شیوع "ویروس کرونا" و نیز مقابله با انواع اقدامات غیرقانونی در مرزها، رسیدند.

دولت سودان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در تمامی شهرهای این کشور مقررات منع آمد و شد اعلام کرده است .

سودان سال‌ها در حاکمیت عمر "حسن البشیر" رییس جمهوری مخلوع بود تا اینکه وی ۲۲ فروردین ۹۸ با دخالت ارتش این کشور سرنگون شد و پس از آن، ارتش با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال عبدالفتاح البرهان قدرت را در دست گرفت.

البشیر در آوریل گذشته (اواخر فروردین ماه ۱۳۹۸) پس از تظاهرات علیه گرانی، فساد و بیکاری چند ماه طول کشید و شماری کشته به جا گذاشت، از قدرت  برکنار و به حکومت ۳۰ ساله وی پایان داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha