پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهدهای کودک در فارس راه‌اندازی شد

شیراز- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان فارس اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مهدهای کودک، پویش همدلی بخشش اجاره‌بهای ساختمان‌ مهدهای کودک برای تداوم ارائه خدمات، پس از رفع تعطیلی آن‌ها راه‌اندازی شد.

محمدصادق کشفی‌نژاد شنبه اظهار کرد: بیش از ۸۰درصد ساختمان مهدهای کودک استیجاری است و تعطیلی ناشی از کرونا موجب بیکاری همه کارکنان این مجموعه‌ها شده است و مدیران مؤسس مهدهای کودک که برخی از آن‌ها سرپرست خانوار نیز هستند، عملاً هیچ درآمدی برای تامین هزینه‌های زندگی و به‌ویژه پرداخت اجاره بهای سنگین ساختمان مهد کودک ندارند.

وی با اشاره نقش نیک‌اندیشان در طرح‌های مختلف سازمان بهزیستی از مالکان و نیز خیران درخواست کرد در این امر خداپسندانه همدلی و مشارکت کنند.

مدیرکل بهزیستی فارس ابراز داشت: این پویش با حمایت سازمان بهزیستی کشور و بهزیستی استان و با همکاری کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک در استان فارس به اجرا در آمده است و پس از رفع شدن بحران کرونا طی مراسمی با اهدا لوح تقدیر و نشان‌ حامی کودک از اهتمام و بذل محبت مالکان دلسوز و تقدیر و تشکر خواهد شد؛ گرچه اجر واقعی آن‌ها نزد خداوند محفوظ است.

پیش از این رهبر معظم انقلاب در ۲۱ فروردن ۹۹ از درخشش مردم ایران در آزمون کرونا سخن گفتند و در بخشی از سخنانشان فرمودند: در شیراز معتمدین محلی با صاحبان املاک، صاحبان خانه‌ها و مغازه‌ها صحبت می‌کنند که اجاره نگیرند یا تخفیف بدهند یا مهلت بدهند و به کاسب کمک شود.

روند شیوع ویروس کرونا گرچه مشکلات زیادی را برای اقشار مختلف مردم در بخش های مختلف ایجاد کرده اما مهربانی مردم در کمک به هم نوع، بخشی از مشکلات کاسته است. در یکی از اقدامات شایان توجه معتمدین برای تخفیف یا لغو پرداخت اجاره‌بهای منازل وارد عمل شده‌اند و اجاره بهای ۶۷۰ نفر از شهروندان این شهر بخشیده شد.

همچنین بسیاری از صاحبان املاک از جمله مالکان مجتمع‌های تجاری اجاره‌بهای دو ماه یا یک ماه را به‌صورت کامل بخشیده یا در آن تخفیف قائل شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha