۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۲۸
کد خبر: 83746632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشتر صنوف خراسان رضوی اجازه فعالیت دارند

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۲۸
کد خبر: 83746632
بیشتر صنوف خراسان رضوی اجازه فعالیت دارند

مشهد- ایرنا- مدیر گروه  بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشتر صنوف بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در سطح خراسان رضوی اجازه فعالیت دارند.

علی‌اصغر حسنی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به این ترتیب صنوف کم‌خطر اجازه فعالیت دارند اما صنوف پرخطر همچون واحدهای صنفی مستقر در پاساژها، آرایشگاهها، سینماها و بازارها همچنان باید تعطیل باشند. 

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه سراسری "ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا" و تاکید زیرمجموعه استانی آن با هرگونه فعالیت واحدهای صنفی که مغیر مفاد مصوبه بوده یا در رعایت شیوه‌نامه بهداشتی اهمال کنند به سرعت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مدیر گروه  بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد وضعیت انتقال ویروس کووید ۱۹ و شیوع بیماری کرونا را در خراسان رضوی همچنان "قرمز" اعلام و بیان کرد: به همین خاطر همه اقدامات نظارتی بر فعالیت واحدهای صنفی و مجموعه‌های تجاری فعال در سطح این استان بطور مستمر در حال اجرا و بوده تداوم دارد.
وی گفت: آن دسته از اصناف و واحدهای تجاری که بر اساس مصوبه سراسری "ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا" اجازه فعالیت دارند نیز می‌بایست در ابتدای از سرگیری کار خود پیش از هر فعالیتی، در مراجعه به پایگاه اینترنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آدرس salamat.gov.ir  در آن ثبت‌نام کرده و پس از آن هم ملزم به رعایت دقیق و کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی عمومی و همچنین اختصاصی صنف خود هستند. 
حسنی "آشپزخانه‌ها و رستورانها آن هم فقط با خدمات بیرون‌بر، صنوف تأسیسات و تهویه مطبوع، عرضه نوشت‌افزار،  ماشین‌آلات کشاورزی، مصالح ساختمانی، نظافت ساختمان، قالیشویی، لوازم خانگی، لوازم الکتریکی، الکترونیکی و موبایل، عرضه قطعات یدکی، فروش پارچه و پوشاک، کیف و کفش، واحدهای خشکشویی، پرده‌دوزی و نصب آن، کتابفرشی،کارواش، بنگاههای معاملات مسکن، بنگاههای فروش خودرو، فروشندگان و تولیدکنندگان گل و گیاه و همچنین روزنامه‌ها را از جمله اصنافی برشمرد که تنها با رعایت دقیق و کامل مصوبات "ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا" و شیوه‌نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه فعالیت دارند.

۲۱۸ هزار و ۶۷۸ واحد صنفی که ۱۶۵ هزار و ۸۰۷ واحد از میان آنها دارای پروانه کسب تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی هستند و نیز ۵۱۳ اتحادیه صنفی در سطح ۲۹ شهرستان استان خراسان رضوی وجود دارد. ۹۶ اتحادیه و ۱۰۵ هزار و ۶۰۷ واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی نیز در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد استقرار دارند.

۴۸ درصد از صنوف موجود در خراسان رضوی "توزیعی" بوده و فعالیت افزون بر ۱۸درصد آنها ارائه خدمات فنی است. ۱۷ درصد اصناف خراسان رضوی نیز در حوزه تولید و حدود ۱۶ درصد آنها در عرصه خدمات فعالیت دارند. 

بر این اساس به ازای هر ۲۹ مصرف‌کننده در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک واحد صنفی در شرایط عادی فعال است.

همچنین جمعیت صنفی خراسان رضوی ۹ درصد جمعیت صنفی کشور را تشکیل داده و سهم صنوف تولیدی این استان از کل بازار کشور ۲۲ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha