۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱
کد خبر: 83747462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب حاکم کره شمالی قطعنامه‌ای برای تشدید تدابیر ضدکرونایی تصویب کرد

تهران- ایرنا- دولت کره شمالی در جلسه‌ای به ریاست کیم جونگ اون خواستار اتخاذ تدابیر شدیدتر برای ایمن نگاه داشتن شهروندان این کشور در برابر ویروس کرونا شد.

به گزارش رویترز از سئول، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز یکشنبه خبر دادند که دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی در جلسه روز شنبه قطعنامه‌ای برای اتخاذ تدابیر شدیدتر به منظور محافظت از جان و ایمنی مردم در برابر شیوع کرونا تصویب کرد.

قطعنامه مصوب حزب حاکم کره شمالی همچنین خواستار تشدید خدمات اضطراری در سطح کشور دربرابر شیوع کرونا و همچنین پیشبرد طرح های اقتصادی و افزایش توانایی دفاعی کشور و تثبیت شرایط زندگی مردم در سال جاری شده است.

تصاویر منتشر شده در رسانه های دولتی کره شمالی در عین حال نشان می‌دهد که هیچکدام از اشخاص حاضر در جلسه روز شنبه از جمله کیم ماسک بر صورت ندارند و فاصله بیشتری از یکدیگر هم رعایت نکرده‌اند.

یک نماینده سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته گفت که کره شمالی به انجام آزمایش‌ها برای تشخیص کرونا ادامه می‌دهد اما تا کنون هیچ موردی از کرونا در کره شمالی به تایید نرسیده است.

خبرگزاری کره شمالی گزارش داده که شیوع کرونا در جهان موانعی برای کارهای اقتصادی در کره شمالی ایجاد کرده اما این کشور "تدابیر سختگیرانه و سطح بالای ضد شیوع بیماری" برای حفظ وضعیت باثبات در کشور اتخاذ کرده است.

در کشور کره جنوبی همسایه جنوبی کره شمالی تا پایان روز شنبه ۳۲ مورد جدید کرونا گزارش شد و شمار کل مبتلایان در آن کشور به ۱۰ هزار و ۵۱۲ نفر رسید. شمار تلفات کرونا در کره جنوبی نیز با مرگ سه نفر دیگر به ۲۱۴ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha