۲۱ خط تولید مغایر استاندارد در کرمان پلمب شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: کارشناسان این اداره‌کل با بازرسی از هزار و ۹۴۲ مورد واحد تولیدی و کارخانه‌های این استان در سال ۱۳۹۸، تعداد ۲۱ خط تولید واحدهای تولیدی درکرمان را پلمب کردند.

اسماعیل عاقلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و ۹۴۲ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی استان کرمان در حوزه صنایع شیمیایی، غذایی، ساختمانی، بسته بندی و سلولزی، برق و الکترونیک، انگ فلزات گرانبها و در بخش خدمات شامل شهربازی (۴۲۸ مورد) طی  سال گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها بر اساس استانداردهای ملی مربوطه وضعیت بهداشتی، فنی، خط تولید، انبارهای مواد اولیه و محصول نهایی و آزمایشگاه‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد استان کرمان اظهار داشت: با مشاهده عدم انطباق در این بازرسی‌ها تعداد ۶۹۱ مورد تذکر و ۶۸۰ مورد اخطار و در نهایت موجب توقیف و پلمب ۲۱خط تولید در واحد های تولیدی این استان شد.

وی افزود: همچنین هزار و ۴۱۱ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد استان کرمان شامل تولید کننده مواد غذایی مانند لبنیات، کمپوت، مواد آشامیدنی، آرد و غلات و ساختمانی شامل بتن، شن، ماسه و گچ، برق و الکترونیک مانند سیم و کابل، لوله‌های پلی‌اتیلن، رنگ و مواد شوینده و سلولزی بهداشتی انجام و مورد آزمون قرار گرفت.

عاقلی ادامه داد: پس از حصول نتیجه این آزمون‌ها، هزار و ۱۳۶ نمونه محصولات واحدهای تولیدی نمونه برداری شده مطابق با استانداردهای ملی مربوطه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha