به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین براهوئی در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، از معلمان به عنوان گنجینه های نهان و آشکار نظام تعلیم و تربیت نام برد و بر ایجاد مثلث معلم، خانواده و رسانه در راستای ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزش و پرورش در شرایط فعلی تأکید کرد.
وی با بیان این که شیوع کرونا و شرایط فعلی، جلوه های ویژه معلمی را آشکار کرد، اظهار داشت: معلمان ایثارگر و فداکار از تمام ظرفیت های فناورانه و آموزش از راه دور برای استمرار فرآیند یاددهی و یادگیری استفاده می کنند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان، خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا یک پدیده جهانی است که مدارس را از لحاظ ساختار فیزیکی تعطیل کرده اما آموزش و فرایند یاددهی و یادگیری، روند خود را با شرایط جدید تغییر داده است.
براهوئی اظهار کرد: به همت معلمان دلسوز، تمام فعالیتهای آموزشی و پرورشی، فرهنگی و تربیت بدنی مدارس در حال انجام است اما این تهدید موجب شد این فعالیت ها با استفاده از ابزارهای جدید به دانشآموزان انتقال یابد.
وی بررسی عدالت دیجیتالی (آموزش مجازی) در راستای ایجاد عدالت آموزشی را ضروری دانست و بر برنامهریزی اصولی در راستای روند آموزش دانش آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند، تاکید کرد و افزود: هرگونه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است و آموزش و پرورش استان کرمان نیز برای بازگشایی مجدد مدارس تابع تصمیم این ستاد است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان از راهاندازی ۱۵ مدرسه مجازی در استان کرمان به منظور استمرار یادگیری و انجام فعالیتهای آموزشی و راه اندازی شبکه اجتماعی "شاد" ویژه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این شبکه اجتماعی دانش آموزان در مرحله تکوینی است.
وی از فرهنگیان خواست نظرات و پیشنهادهای خود را به منظور ارتقای کیفیت شبکه شاد به اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ارسال کنند.
نظر شما