شرایط نامساعد جوی بندر مسافری شهید حقانی را تعطیل کرد

بندرعباس- ایرنا- بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس ، از ساعتی پیش به دلیل شرایط نامساعد جوی و دریایی تعطیل شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان عصر دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر به علت وزش باد و بالا رفتن ارتفاع موج و طوفانی شدن دریا، شرایط برای تردد شناورها مناسب نیست.

حمیدرضا محمدحسینی بیان داشت: تا مساعد شدن شرایط جوی و تا اطلاع  بعدی، رفت و آمد شناورهای مسافری و صیادی از اسکله شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز به صورت رفت و برگشت ممنوع است.

استان هرمزگان با برخورداری از ۱۰ بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور، بیش از ۹۵ درصد کل حمل و نقل مسافران در آب های سرزمینی ایران و ۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارد.

بندر شهید حقانی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور شناخته می‌شود که در حال حاضر با بهره‌ مندی از ۱۰ پست اسکله، قابلیت پهلوگیری همزمان بیش از ۲۰ شناور مسافری را داراست و علاوه بر این، یک پست اسکله دیگر نیز امکان پهلوگیری دو شناور برای سوخت‌گیری را فراهم کرده است.

این بندر در مرکز شهر بندرعباس واقع شده و برنامه‌های ساماندهی و توسعه آن در سال ۱۳۸۷ توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان کلید خورد؛ به‌گونه‌ای که با گذشت هشت سال، این بندر در حال حاضر بزرگ‌ترین و پیشرفته ‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور را در اختیار دارد و هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر دریایی است که با بهره‌گیری از امکانات آن به جزایری همچون قشم و هرمز سفر می‌کنند.

اداره کل هواشناسی هرمزگان رگبار باران و رعد و برق را در برخی نقاط استان به ویژه غرب و شمال و جزایر خلیج فارس پیش بینی کرده است که بر اساس آن ارتفاع موج دریا به ۱۸۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha