اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواستار پایان جنگ‌های تجاری و تحریم‌ها شد

مسکو - ایرنا - رهبران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در نشستی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد خواستار پایان جنگ‌های تجاری و تحریم کشورها در عصر کرونا شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، سران روسیه، بلاروس‌، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان همچنین در بیانیه مشترک خود در پایان کنفرانس بر آمادگی مجدد خود برای مبارزه مشترک با ویروس کرونا تأکید کردند.

هم‌اکنون پنج کشور روسیه، بلاروس‌، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان عضو اتحادیه اوراسیا هستند، اما این اتحادیه با بیش از ۴۰ کشور و سازمان بین‌المللی برای فعالیت در چارچوب این اتحادیه اعلام آمادگی کرده است.
ایران در سال ۱۳۹۵ به کمیسیون اقتصادی اتحادیه اوراسیا پیشنهاد ایجاد یک منطقه آزاد تجاری را داد؛ پیشنهادی که از جانب اعضای آن نیز مورد استقبال قرار گرفت.

طی دو سال مذاکرات متعدد و ارزیابی کمی و کیفی اقلام و میزان تعرفه ترجیحی، بالاخره این موافقتنامه در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در قزاقستان به امضا رسید.

ولادیمیر پوتین در نشست امروز رهبران این اتحادیه اعلام کرد: ما نیاز به اقدامات هماهنگ برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا داریم.

وی ادامه داد: اوج بیماری هنوز در روسیه به سر نرسیده است و ما حداقل ۱٫۲ درصد تولید ناخالص خود را به این مساله اختصاص داده‌ایم تا تأثیرات منفی آن  به حداقل برسد.

در روسیه در طول یک شبانه روز گذشته دو هزار و ۷۷۴  نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند.

بیشترین مورد  در شهر مسکو با یک هزار و ۴۸۹ نفر گزارش شده است ضمن اینکه در استان مسکو ۴۶۰ نفر، در سنتپترزبورگ ۱۲۱ تن و استان کوکی ۹۷ فرد جدید کرونایی شده‌اند.

بنابراین روسیه در سه روز گذشته بیشترین میزان ابتلای روزانه به کرونا را به ثبت رسانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha