۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۰
کد خبر: 83750859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دادگاه عالی هند دستور آزادی مهاجران زندانی  را صادر کرد

دهلی نو-ایرنا- دادگاه عالی هند روز سه شنبه در حکمی از دولت ایالت محلی آسام درخواست کرد تا با توجه به شیوع ویروس کرونا "مهاجران غیر قانونی خارجی" که بیش از دو سال در زندان حضور دارند را آزاد کند.

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری "ایندیا تودی"، پیش از این دادگاه عالی دولت‌های ایالتی هند درخواست کرده بود تا برای کاهش شلوغی زندان‌ها، زندانیان را آزاد کند.  با توجه به شیوع ویروس کرونا و با هدف خلوت کردن سلول‌ها، مقامات هندی بیش از ۸۰۰ زندانی را آزاد کرده‌اند. 
ماه گذشته مقامات زندان "تیهار" در دهلی نو بیش از ۴۰۰ زندانی را آزاد کرده بودند. زندان تیهار بزرگ‌ترین زندان هند و همچنین بزرگ‌ترین زندان جنوب آسیا محسوب می‌شود. این زندان دارای ظرفیت ۱۰ هزار نفر می‌باشد. 
دادگاه عالی هنددر حکم خود آورده است: افرادی که پس شناخته شدن به عنوان "مهاجر غیر قانونی" بازداشت شده و دو سال از حکم حبس خود را سپری کرده‌اند، اکنون می‌توانند آزاد شوند. 
دادگاه عالی همچنین از مقامات هندی خواسته است تا پس از آزادی زندانیان، از آن‌ها آزمایش کرونا بگیرند و به این افراد توصیه‌های فاصله گذاری اجتماعی را ارائه دهند. 
اکثر افرادی که به عنوان "مهاجر غیر قانونی " در ایالت آسام حضور دارند، مهاجران مسلمان بنگلادشی هستند که سالها قبل و در طول جنگ داخلی بنگلادش به هند پناه آورده‌اند. 
در میان این افراد تعداد زیادی از هندوها نیز وجود دارند. 
دهلی نو از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی روندی برای بررسی تابعیت قانونی ساکنان ایالت آسام در شمال شرق این کشور را شروع کرده بود و مقام‌های ایالت آسام روز گذشته با انتشار فهرست نهایی شهروندان این ایالت اعلام کردند که تابعیت حدود دو میلیون نفر که اکثر آن‌ها مسلمان هستند، مورد تائید نیست. 
برای اینکه ثابت شود فردی شهروند هند است، تمام جمعیت ایالت آسام موظف به ارائه مدارک قابل استنادی شدند که نشان دهد آن‌ها و خانواده‌های آن‌ها پیش از ۲۴ ماه مارس ۱۹۷۱ در هند زندگی می‌کرده‌اند. 
صدها هزار نفر از مردم بنگلادش در طول جنگ استقلال این کشور از پاکستان در سال‌های ۱۹۷۰ میلادی که توسط دهلی نو حمایت می‌شد، به هند مهاجرت کردند. اکثر این افراد در ایالت آسام ساکن شدند. این ایالت دارای ۲۷۰ کیلومتر مرز مشترک با بنگلادش است. 
این مهاجران شامل تعداد زیادی از افراد هندو بودند اما دولت مودی اعلام کرده است که هیچ هندویی یا سایر اقلیت‌ها از پاکستان و بنگلادش حتی اگر بدون مدارک معتبر پیش از سال ۲۰۱۴  میلادی وارد هند شده باشند، مهاجر غیر قانونی محسوب نخواهند شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha