۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۲۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83751138
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ادامه نقض آتش‌بس سعودی در یمن

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۲۵
کد خبر: 83751138
ادامه نقض آتش‌بس سعودی در یمن

تهران - ایرنا - شبکه خبری "المیادین" عصر سه‌شنبه گزارش داد که ائتلاف سعودی در ادامه نقض آتش‌بس، روستاهای استان مرزی صعده در شمال یمن را هدف قرار داد.

به گزارش این شبکه خبری، روستاهای شهرستان مرزی "رازح" در صعده هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی قرار گرفت.

پیش از این نیز یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که جنگنده‌های متجاوز سعودی از بامداد روز سه‌شنبه، ۹ بار مناطق صرواح و دو نوبت نیز ناطح در استان البیضا را مورد حمله قرار دادند.

محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز ساعاتی پیش از این اعلام کرد، پاسخ به تنش‌های نظامی ائتلاف سعودی و بدعهدی آن در موضوع آتش‌بس در روزهای پیش‌رو داده خواهد شد.

"محمد عبدالسلام" سخنگو و رییس هیأت مذاکره کننده انصارالله در مذاکرات صلح گروه‌های یمنی در استکهلم سوئد نیز اعلام کرد: ما خواستار آتش‌بس واقعی هستیم و توقف جنگ نمی‌تواند با آتش‌بس دو هفته‌ای صورت بگیرد.

"ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بامداد پنجشنبه هفته گذشته بطور رسمی از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس ۲ هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است.

بسیاری از مقام‌های یمنی نسبت به نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید کرده‌ و معتقدند این تاکتیک جدید است تا ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت‌های اخیر خود استفاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha