۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 2854
کد خبر: 83751671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیماری کرونا، از طریق اهدای خون منتقل نمی شود

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸
کد خبر: 83751671
بیماری کرونا، از طریق اهدای خون منتقل نمی شود

قزوین - ایرنا - مسؤول واحد ژنتیک مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اشاره به اعلام اخبار کاهش اهدای خون به دنبال شیوع بیماری کرونا، گفت: کرونا، یک بیماری تنفسی است و از طریق اهدای خون یا تزریق آن منتقل نمی شود.

آمنه یونسی روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: بحران جهانی کرونا باعث کمبود خون و ذخایر خونی شده است؛ زیرا بسیاری از اهداکنندگان خون از ترس اینکه مبادا به کرونا مبتلا شوند، از مراجعه به پایگاه ها خودداری می کنند .

وی با بیان اینکه هیچ گونه شواهدی مبنی بر اینکه ویروس های تنفسی بتوانند از طریق خون منتقل شوند، وجود ندارد؛ یادآورشد : با توجه به این که عامل بیماری کرونا، یک ویروس تنفسی است که به صورت بالقوه از طریق سیستم تنفسی یا گوارشی باعث آلودگی می شود، افراد زمانی به این عفونت مبتلا می شوند که یا ویروس را استنشاق کنند و یا از طریق غذای آلوده، وارد بدن شود.

مسؤول واحد ژنتیک مرکز بهداشت شهرستان قزوین، با بیان این که این مساله شامل سایر کرونا ویروس ها  از قبیل سارس، مِرس و ویروس های غیرمرتبط با آنفلوانزا نیز می شود، افزود: سلول های خونی، جایگاه اتصال برای ویروس کرونا ندارند و این ویروس برای حمله به سیستم تنفسی و گوارشی نیاز به جایگاه های اتصال دارد.

یونسی، خاطر نشان کرد که تست هایی که برای تشخیص کرونا و ماده ژنتیکی ویروس انجام می شود، بر روی نمونه های تنفسی مثل سوآپ حلق و نمونه خلط صورت می گیرد که این تست ها در کنار روش های پاراکلینیکی دیگر، مانند تصویربرداری از ریه و مطابقت با نشانه ها و علایم بیمار، به تشخیص نهایی بیماری کمک می کند.

تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۶۸۳ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha