۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83751808
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سخنگوی ارتش یمن از حمله ائتلاف سعودی به دو استان این کشور خبر داد

تهران - ایرنا - سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (چهارشنبه) با اشاره به ۳ حمله گسترده ائتلاف سعودی به استان های "مأرب" و "بیضا" از مهار حملات این ائتلاف به مأرب و ادامه حملات آن‌ها به بیضا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری "المسیره" یمن، "یحیی سریع " ادامه داد: ما توانستیم حملات سعودی‌ها به مناطق "مجزر" و "صرواح" در استان مأرب را که از نیمه شب گذشته تا بامداد امروز ادامه داشت، مهار و خسارات جانی و مالی فراوانی را به دشمن تحمیل کنیم.

وی همچنین از حمله ائتلاف متجاوز سعودی به پایگاه نیروهای مسلح یمن در منطقه "قانیه" در استان بیضا خبر داد و افزود: این حملات همچنان ادامه دارد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سه‌شنبه شب نیز اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی ۲۶ حمله هوایی به مناطق مختلف یمن داشته‌اند.  

این حملات در حالی صورت می ‌یرد که نشانه‌های ابتلا به "ویروس کرونا" در یمن دیده شد و به خاطر زیرساخت‌های ضعیف درمانی این کشور، سازمان‌های بین‌المللی نسبت به خطر وقوع یک فاجعه انسانی در صورت شیوع کرونا در این کشور، هشدار داده‌اند.

اعلام تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که "محمد عبدالسلام" سخنگوی "جنبش انصارالله" تاکید کرد که پیش از توقف حملات و شکسته شدن محاصره یمن، هیچ راهی برای مذاکره و گفت‌وگو با ائتلاف سعودی وجود ندارد.

از سویی دیگر خبرگزاری "رویترز" امروز(چهارشنبه) به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد که عربستان مذاکراتی را به صورت غیرمستقیم با جنبش انصارالله را برای آتش‌بس شکننده در یمن از سرگرفته است.

انتشار این خبر به دنبال شکست‌های مکرر نیروهای سعودی و وابستگان آنها در هفته گذشته در مناطق قانیه، الجریبات و ناطع در استان البیضا، شهرستان صرواح در استان مارب و منطقه الضبات در استان تعز و کشته یا زخمی شدن شماری از نیروهای سعودی و نقض آتش‌بس اخیر و افزایش درگیری بین نیروهای طرفدار عربستان و امارات در یمن صورت می‌گیرد که به کشته یا زخمی شدن شماری از وابستگان آنها منجر شده است.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، این کشور را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت شش سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha