۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 83752302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرما و سیل ۳۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان تایباد خسارت زد

مشهد- ایرنا- نوسان شدید دمای هوا در آخرین روزهای نخستین ماه فصل بهار و جاری شدن سیل موجب خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی به باغات و اراضی کشاورزی شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا مساخت باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان را ۶۳ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: درختان میوه و اراضی زعفران و اراضی کشاورزی ۱۴۵ هکتار از این گستره باغی و زراعی دچار خسارت شده‌ است.

محمد میری افزود: باغ‌های آبی و دیم شهرستان تایباد نیز ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی ادامه داد: این خسارت‌ها بیشتر در باغ‌های بخش‌های مرکزی و میان ولایت به بار آمده است.

وی به وضعیت بیمه محصولات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: فقط ۲ درصد از گستره ۱۸ هزار هکتاری باغات و ۴۰ درصد اراضی کشاورزی تایباد زیرپوشش بیمه صندوق کشاورزی است که بالا بودن تعرفه بیمه و پایین بودن سقف تعهدات باعث عدم استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی شده است.

میری افزود: بیمه محصولات کشاورزی با توجه به بلایای طبیعی همچون سیل، خشکسالی، سرمازدگی و بیماری‌های دامی ضرورت حیاتی برای کشاورزان، باغداران و دامداران است که باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین بر اثر جاری شدن سیل در برخی روستاهای این شهرستان هفت رشته قنات به طول هزار و ۲۰۰ متر و سه هزار و ۳۰۰ متر کانال انتقال ۱۰ رشته قنات تخریب شده است.

۸۵ درصد جمعیت شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد به کشاورزی و دامپروی مشغول هستند و این منطقه افزون بر هفت هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha