۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 83752341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیلاب به ۳۵ مسکن روستایی گناباد خسارت وارد کرد

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵
کد خبر: 83752341
سیلاب به ۳۵ مسکن روستایی گناباد خسارت وارد کرد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن طی سه روز گذشته به ۳۵ واحد مسکونی در روستاهای کلاته نو، کلاته ملاعباس، محمد آباد و کلاته کلوخ بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

حامد قربانی روز چهارشنبه در بازدید مسوولان ذیربط از روستاهای خسارت دیده ناشی از سیلاب اخیر در گناباد افزود: بعد از برآورد خسارت به واحدهای مسکونی، تسهیلات لازم برای بازسازی و مقاوم سازی آنها در مدت زمان کوتاه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات شامل ۴۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد برای احداث، ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲۰ میلیون ریال به منظور مرمت سقف آسیب دیده برای هر واحد است.

وی گفت: ۳۵ چادر با همکاری هلال احمر در روستاهای یاد شده برای اسکان روستاییان نصب شده است.

قربانی افزود: همچنین تگرگ و بارش شدید باران به محصولات کشاورزی بخش کاخک ازجمله روستاهای موسیرز، سرآسیب، سنو و زیرجان خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: لایروبی مسیل‌ها توسط اداره آب منطقه ای و روستاها توسط دهیاران انجام شده و در این بخش مشکلی وجود ندارد. 

تگرگ و سیلاب سه روز گذشته ۱۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی شهرستان گناباد خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: بیشترین میزان خسارت به مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال به باغات این شهرستان وارد شد.

علیرضا حسین زاده ادامه داد: بخش زراعت گناباد ۴۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال و منابع آب این شهرستان سه میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال خسارت دید.

وی گفت: بارش شدید باران و سیلاب از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع ۲۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی گناباد شامل منابع آب، باغات و زراعت خسارت وارد کرد.

وزش باد شدید با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت و بارش شدید تگرگ و باران روز یکشنبه هفته جاری خسارت‌هایی به مناطق شهری و روستایی گناباد نیز وارد کرد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی گناباد میزان بارش باران و تگرگ روز یکشنبه در این شهرستان را  ۱۶.۲ میلیمتر ذکر کرد.

داریوش شیبانی گفت: بارش ثبت شده در هشت ایستگاه باران سنجی گناباد طی ۲۴ ساعت گذشته نیز چهار دهم تا ۹ میلیمتر است. 

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و ۴۵ هزار نفر از این جمعیت در شهر و بقیه در بخش‌های کاخک و بیدخت و ۱۱۲ روستای این شهرستان ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha