رزمایش کمک‌های مومنانه در هرسین محله‌محور است

کرمانشاه- ایرنا - فرماندار هرسین گفت: اهدای کمک‌ها در رزمایش کمک‌های مومنانه در این شهرستان محله‌محور خواهد بود و افراد مستحق و نیازمند توسط پایگاه‌های بسیج شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت خواهند شد.

امیر شاه آبادی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی رزمایش کمک مومنانه در شهرستان هرسین که در سراسری فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی فرمانداری و مجموعه شورای اداری برای همکاری در راستای اجرای این رزمایش افزود: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش سخنان بسیار مهمی در مورد موضوعات مختلفی ارایه فرمودند و این رزمایش براساس فرامین مقام معظم رهبری همگام با سراسر کشور در هرسین نیز برگزار خواهد شد.
شاه آبادی ادامه داد: از فلسفه های ماه مبارک رمضان درک مستمندان و نیازمندان می باشد و رهبر معظم انقلاب خیلی هوشمندانه بر کمک به نیازمندان تاکید کردند. 
فرماندار هرسین همچنین بیان داشت: این رزمایش با مدیریت و محوریت بسیج در این شهرستان انجام خواهد شد.
در ادامه سرهنگ صمد محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین به تشریح چگونگی انجام مراحل مختلف این رزمایش پرداخت و اظهارداشت: هدف در مرحله نخست کمک به افرادی است که زیرپوشش نهادهای حمایتی نیستند.
او ادامه داد: در مراحل بعدی اجرای این رزمایش به افراد مستحق زیرپوشش نهادهای حمایتی کمک های لازم ارایه خواهد شد.
وی افزود: قبلا به پایگاه‌های بسیج سطح شهرستان ابلاغ شده است نسبت به شناسایی بیماران صعب العلاج، نیازمندان و افراد خیر اقدام کنند. 
سرهنگ محمدی اصافه کرد: کمک های جمع آوری شده در یک فرصت مناسب توسط پایگاه‌های بسیج توزیع خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه هرسین در ادامه سخنانش از خیرین، بازاریان، صاحبان و مدیران صنایع و کارخانجات خواست کمک های نقدی خود را به شماره حساب کمک های مردمی سپاه استان کرمانشاه واریز و رسید آن را تحویل این ناحیه نمایند. 
سرهنگ محمدی همچنین در خصوص جمع آوری‌ کمک های غیرنقدی در محل سپاه ناحیه هرسین اعلام آمادگی کرد و از مردم و خیرین خواست کمک ها و نذورات غیرنقدی خود را به سپاه ناحیه هرسین تحویل دهند. 
وی در پایان اظهارداشت: منویات و ارشادات دلسوزانه و پدرانه مقام معظم رهبری همواره چراغ راه ما خواهد بود و باتمام توان فرامین معظم له را به منصه ظهور خواهیم گذاشت.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.