۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83755790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مالکان واحدهای صنفی از مستاجران خود حمایت کنند

مهاباد- ایرنا- رییس اتاق اصناف مهاباد با اشاره به فشار اقتصادی وارد شده بر واحدهای صنفی به دلیل تعطیلی کسب و کارها گفت: مالکان و صاحبان مغازه‌ها از مستاجران خود در این برهه حساس حمایت کنند.

هاشم لاجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصناف این شهرستان قبل از اعلام تعطیلی بازار و به صورت خودجوش واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده و با این اقدام مهم خود گام بزرگی در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا برداشتند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مالکان واحدهای صنفی نیز با درک شرایط کنونی به اجاره‌نشینان فرصت حمایتی و همراهی دهند تا حداقل بخشی از دغدغه صاحبان صنوف خود را رفع کنند.

وی بیان کرد: اصناف برای شب عید خرید خود را انجام داده بودند و مغازه‌های خود را آماده فروش‌ کرده بودند که با آمدن ویروس کرونا نه تنها فروشی نداشتند بلکه با تعطیلی بازار باعث انبار شدن اجناس در مغازه‌ها نیز شد.

«لاجانی»، با اشاره به اینکه موضوع چک‌های برگشتی مهم‌ترین دغدغه اصناف این شهرستان در این روزهاست، اضافه کرد: بیشتر واحدهای صنفی خریدهای خود را در آستانه عید با چک انجام داده بودند و این در حالی است که در حال حاضر بخش عظیمی از این اجناس و کالاها در دست آنان مانده است.

رییس اتاق اصناف مهاباد اظهار داشت: اصناف انتظار دارند بانک‌ها، بیمه‌ها و اداره مالیات، مهلت سه‌ماهه را در همراهی و همکاری با صنوف مختلف همچنان مورد توجه قرار دهند تا با کمترین دغدغه و به تدریج صنوف مختلف بتوانند روی پای خود ایستاده و فعالیت خود را از سربگیرند.

وی همچنین با قدردانی از همراهی خوب اصناف در تعطیلی واحدهای صنفی در مدت اخیر گفت: اصناف با رعایت طرح فاصله‌گذاری هوشمند و با دستور ستاد کرونا و اعلام آغاز فعالیت، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند اما انتظار می‌رود همچنان موازین بهداشتی مدنظر باشد تا خطری متوجه شهروندان نشود.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

تاکنون اجاره ماهیانه ۲ ماه اسفند و فروردین ماه ۱۴۰ باب مغازه در مهاباد توسط مالکان بخشیده شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha