۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در مهاباد فعالیت می‌کنند

مهاباد- ایرنا- رییس اتاق اصناف مهاباد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی بدون پروانه و شناسنامه در سطح شهرستان شناسایی شده‌ که باید در اسرع وقت نسبت به ثبت و کسب پروانه اقدام کنند.

هاشم لاجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۰ درصد واحدهای صنفی شناسایی شده مربوط به مجتمع های تجاری از جمله بازارچه های نور، اصغری و تاناکورای مهاباد هستند که تاکنون اقدام به دریافت پروانه کسب و یا تمدید آن نکرده‌اند.

وی ادامه داد: امکان حمایت و ارایه خدمات به مغازه هایی بدون پروانه کسب که در حوادث غیر مترقبه دچار زیان و آسیب می شوند، فراهم نیست و بر این اساس از تمام مغازه داران تقاضا داریم نسبت به ثبت نام جهت دریافت پروانه کسب مغازه خود اقدام کنند.

رییس اتاق اصناف مهاباد اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات نظام اقتصادی کشور در سال‌های اخیر در حوزه اصناف به حضور و فعالیت تعداد زیادی از واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، مربوط می‌شود.

لاجانی  با اشاره به اینکه با تسهیل شرایط صدور پروانه کسب واحدهای صنفی می توان گام جدی در این خصوص برداشت و از تخلفات و بی قانونی ها جلوگیری کرد، اضافه کرد: تاکنون بیش از هفت هزار مغازه در سطح این شهرستان موفق به اخذ پروانه کسب و دریافت شناسه خود شده اند.

وی تاکید کرد: وجود واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، جایگاه، اعتبار و اعتماد جامعه اصناف را خدشه‌دار می‌کند و پیگیری تخلفات آنها از سوی مردم را نیز با مشکل مواجه می کند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای حدود ۱۰ هزار واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha