۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83757686
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعتراض ویتنام به چین در مورد دریای چین جنوبی

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
کد خبر: 83757686
اعتراض ویتنام به چین در مورد دریای چین جنوبی

پکن- ایرنا- یک روز پس از آنکه چین با هدف تقویت حق حاکمیت بر دریای مورد مناقشه «چین جنوبی» دو بخش برای اداره جزیره ها و صخره های این دریا تصویب کرد دولت ویتنام از این کشور به دلیل چنین اقدامی شکایتی کرد.

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی ژاپن، چین روز شنبه دو حوزه کشوری جدید را برای مدیریت جزایر پاراسل و جزایر اسپراتلی در شهر سانشا واقع در استان هاینان در جنوب این کشور اعلام کرد.

گفته می شود یکی از این بخش های جدید برای اداره جزیره ها و صخره های دریایی جزیره های پاراسل و دیگری برای جزیره های اسپراتلی است.

چین می گوید هر کدام از این بخش ها یک دولت محلی دارند دولت محلی برای جزیره های اسپراتلی در صخره های دریایی فایری کراس واقع است که چین از طریق بازیافت زمین آن را مستحکم کرده است.

برخی کشورها چین را متهم می کنند که با اقداماتی از قبیل احداث جزیره های مصنوعی علیرغم مناقشات ارضی با همسایگانش، به افزایش حضور نظامی خود در دریای چین جنوبی ادامه می دهد.

یک سخنگوی وزارت خارجه ویتنام روز یکشنبه در بیانیه ای گفت دولت این کشور با رفتارهایی که حاکمیت ویتنام را نقض می کند بشدت مخالف است.

در این بیانیه همچنین خواسته شده است که چین آنچه که ویتنام آن را «تصمیمات اشتباه» می خواند را لغو کرده و اقدامات مشابه را تکرار نکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha