تدارک ۲۵ هزار سبد غذایی ویژه ماه رمضان از سوی سپاه استان سمنان

سمنان- ایرنا- معاون اجرایی سپاه قائم (عج) استان سمنان گفت: بیش از ۲۵ هزار سبد مواد غذایی و کمک نقدی برای نیازمندان و صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان ویژه ماه مبارک رمضان در قالب رزمایش رفتار مومنانه تدارک دیده شد.

سرهنگ علی خالقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: توزیع سبد مواد غذایی و کمک نقدی بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از شیوع کرونا در قالب رزمایش رفتار مومنانه با محوریت ائمه جمعه در ۲ مرحله انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله اول  چهارم اردیبهشت آغاز می شود و تا پانزدهم این ماه ادامه می‌یابد و مرحله دوم از میلاد امام حسن(ع) تا عید سعید فطر توزیع می‌شود.

خالقیان اضافه کرد: سبد مواد غذایی شامل کالاهایی مانند برنج، روغن، چای، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، تن ماهی و گوشت، به ارزش ریالی هر بسته سه میلیون و ۶۴۰ هزار ریال می‌شود که این کمک به همت خیران و دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار خانوار در استان سمنان از شیوع کرونا دچار خسارت شدند، تصریح کرد: شناسایی افراد آسیب دیده استان سمنان از شیوع ویروس کرونا با کمک دستگاه‌های حمایتی مانند هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مراکز نیکوکاری، اصناف و بهزیستی انجام شد.

وی بیان کرد: افرادی که به عنوان آسیب دیده از شیوع کرونا شناسایی شدند صاحبان مشاغلی هستند که از کرونا آسیب دیدند و اکنون در تامین مخارج زندگی و پرداخت اجاره بها دچار مشکل شدند.

معاون اجرایی سپاه قائم (عج) استان سمنان تصریح کرد: پایگاه‌هایی برای جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی شهروندان نوع دوست برای نیازمندان و افراد آسیب دیده از شیوع کرونا در قالب رزمایش رفتار مومنانه در سراسر استان راه‌اندازی می‌شود.

بنا به اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ظهر سه شنبه، تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha