فعالیت کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی خراسان شمالی از سر گرفته شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: صنعتگران و هنرمندان این بخش استان با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ثبت‌نام در سامانه اصناف، فعالیت خود را آغاز کردند.

محمدرضا قهرمانیان روز چهارشنبه  اظهار داشت: از سرگیری فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی استان با اولویت صیانت از سلامت کارکنان و مشتریان و همچنین جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا انجام می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی استان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع، مجوز شروع فعالیت خود را دریافت کنند.

قهرمانیان با بیان اینکه کسب‌وکارهای مرتبط با بخش صنایع‌دستی در شرایط شیوع ویروس کرونا بشدت کاهش یافت، عنوان کرد: استمهال سه ماه حق بیمه سهم کارفرما و استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی در این مدت و نیز تسهیلات در نظر گرفته‌شده ازجمله حمایت‌ها از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی همچنین از صدور و تمدید ۱۱۴ مجوز تولید انفرادی و گروهی صنایع‌دستی برای هنرمندان و صنعتگران این حوزه با هدف حمایت از آنان و رونق تولید در سال ۹۸ خبر داد.

قهرمانیان با اشاره به شعار سال که با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام، به دنبال فراهم کردن زمینه‌های تحقق جهش تولید در حوزه صنایع‌دستی استان و افزایش تولیدات هستیم.

میزان صادرات صنایع دستی خراسان شمالی، امسال با افزایش ۲۵ درصدی به ۱۰ هزار دلار رسید.

صنعتگران صنایع دستی استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در ۶۱ رشته فعالیت دارند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha