۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 83760544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زکات محور شکوفایی اقتصادی جامعه اسلامی است

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83760544
زکات محور شکوفایی اقتصادی جامعه اسلامی است

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت: هیچ دینی به اندازه اسلام به دنبال برقراری عدالت اجتماعی نیست و این مهم با پرداخت زکات برای شکوفایی اقتصادی جامعه، تامین می‌شود.

ماموستا فایق رستمی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای زکات کردستان اظهار داشت: زکات نقش مهمی در تامین رفاه اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی دارد.

وی بدترین بلای اجتماعی را فقر و نداری و فقرا را از آسیب‌پذیرترین اقشار برشمرد و تاکید کرد: وقتی فقر بر سر جامعه‌ای سایه بیاندازد، آن جامعه دچار رکورد و پسرفت می‌شود.

ماموستا رستمی از خیرین به عنوان سرمایه‌های بزرگ الهی در زمین نام برد و افزود: فقرا هم بر اساس آیات و روایات عیال خداوند بر روی زمین هستند که ثروتمندان باید به آنان رسیدگی کنند.

امام جمعه سنندج مساله زکات را فریضه‌ای برای همه مسلمانان دانست و افزود: این فریضه مختص قشر خاصی نیست و اگر همه زکات مال خود را پرداخت کنند هیچ فقیری باقی نمی‌ماند.

وی تعاون و همکاری را وجه برجسته زکات اعلام کرد و گفت: زکات از ارکان اسلام است که هیچ عبادتی مانند آن در برقراری عدالت اجتماعی موثر نیست.

ماموستا رستمی با قدرددانی از تلاش کادر درمان برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: کادر درمان این روزها با تامین سلامت مردم در جبهه مبارزه قرار دارند و زکات سلامتی و کار خود را اینگونه ادا می‌کنند.

سال بی‌نظیری برای گندم‌کاران کردستان پیش‌بینی می‌شود
رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان نیز گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب در سال زراعی جاری، با سال بی نظیری برای گندم‌کاران استان مواجه هیتیم و پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت این محصول برداشت شود.

محمد فرید سپری ر اظهار داشت: امسال ۵۹۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان زیر کشت گندم رفته که ۳۲هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است و با وجود کاهش بارندگی‌ها امسال از بهترین سالهای زراعی برای مزارع گندم است که با تداوم بارندگی‌ها این وضعیت بهتر هم خواهد شد.

سپری افزود: پیش‌بینی می‌کنیم امسال یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود که یک میلیون تن آن مازاد بر نیاز کشاورزان بوده و خریداری می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده گندم و ۲۷ هزار تن کود سرک در بین کشاورزان استان توزیع شده است و ۱۷۰ شبکه پیش‌آگاهی در تعطیلات نوروز و روزهای همه‌گیری کرونا با حضور در مزارع، آموزش‌های لازم را برای کشاورزان داشته‌اند.

وی به خریداری ۷۲۷ هزار و ۷۳۲ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پولی که از محل فروش گندم به سبد اقتصادی کشاورزان واریز شد، هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان بود.

سپری تاکید کرد: پارسال ۲۵ هزار تن بذر هم از کشاورزان استان خریداری شد که مبلغ پرداختی به کشاورزان از این محل ۵۰ میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha