۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 83760264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای زکات کردستان تعهد ۵۲۰ میلیارد ریالی دارد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳
کد خبر: 83760264
شورای زکات کردستان تعهد ۵۲۰ میلیارد ریالی دارد

سنندج -ایرنا - مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: برنامه پیش‌بینی شده برای جمع آوری زکات در استان ۵۲۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته ۱۳۲ درصد افزایش دارد.

محمدرسول شیخی‌زاده روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای زکات کردستانبا بیان اینکه از یک هزار و ۶۷۹ روستای استان هزار و ۲۶۹ آبادی زکات پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: هم اکنون ۲ هزار و ۱۹۱ عامل افتخاری، چهار هزار و ۷۱۹ مبلغ افتخاری، ۱۲۰ مبلغ مقطعی سال گذشته در جمع‌آوری زکات سهیم هستند.

وی با اشاره به جمع‌آوری حدود ۲۳۰ میلیارد ریال زکات در سال گذشته در استان، اضافه کرد: از این میزان ۳۳ میلیارد ریال سهم زکات غلات، ۸۵ میلیارد ریال سهم زکات مال‌التجاره و ۱۱۰ میلیارد ریال زکات فطره و کفاره بوده‌ است.

دبیر شورای زکات استان به هزینه‌کردهای زکات جمع‌آوری شده هم اشاره کرد و گفت: ۷۷ درصد این زکات سهم فقرا و ۲۳ درصد سهم طرح‌های عام‌المنفعه بوده است.

سه فقره جهیزیه، پنج کمک هزینه درمانی، ۲۰۱ کمک هزینه درمانی، ۶ مورد آزادی زندانیان نیازمند، خرید، تعمیر و احداث ۱۰۶ مسکن محرومین و پرداخت ۲۲ هزار و ۴۱۶ فقره کمک هزینه معیشتی از جمله هزینه‌کردهای بخش کمک به فقرا بود که شیخی‌زاده به آن اشاره کرد.

وی احداث و تعمیر ۷۶ مسجد، ۱۸ خانه عالم، چهار غسالخانه و ۲ حسینیه را از طرح‌های عام‌المنفعه‌ای برشمرد که از محل زکات پارسال در استان اجرا شد، اعلام و اظهار داشت: تعهد استان سال گذشته ۱۰۰درصد محقق شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصد افزایش داشت.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: ۲۵۱ میلیارد تومان هزینه اجرایی از محل منابع داخلی کمیته امداد استان برای کمک به محرومین هزینه شد که جدای از زکات بود.

وی به کمک‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در کمک به محرومان هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته پنج میلیارد ریال به مسکن محرومان به عنوان تشویقی زکات و ۹ میلیارد ریال در زمینه کمک به طرح‌های زکات و خانه عالم و ۱۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی کمیته امداد استان پرداخت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha