۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 83761920
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳ هزار سبد معیشتی بین اقشار کم درآمد سمیرم توزیع شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
کد خبر: 83761920
۳ هزار سبد معیشتی بین اقشار کم درآمد سمیرم توزیع شد

اصفهان- ایرنا- فرماندار سمیرم گفت: ۳ هزار سبد غذایی و معیشتی در یک ماه گذشته بین اقشار کم درآمد و آسیب پذیر این شهرستان توزیع شد.

محمدرضا عسگریان روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا در فرمانداری سمیرم، اظهار داشت: این اقلام از محل کمک‌های مردمی، خیران، بسیج، کارکنان سازمان‌ها و ستاد فرمان امام(ره) تامین شده است.

به گفته وی، بیش از ۶ هزار ماسک به وسیله خیاط‌های محلی و بسیجیان خواهر و ماسک‌های ان ۹۵ و همچنین عینک مخصوص حفاظتی برای کادر درمانی و بهداشتی در همین مدت تهیه و در بین مردم و پرستاران توزیع شد.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از مردم، صاحبان مشاغل و مغازه داران خواست، مسائل حفاظتی و ضد عفونی کردن محل کار خود را روزانه در برنامه داشته باشند و از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

فرماندار سمیرم در ادامه کوچ عشایر به سمیرم در این روزهای کرونایی و بارانی را اشتباه دانست و گفت: وضعیت هوا و مراتع در شهرهای قشلاقی استان فارس همچون کازرون، نورآباد و سپیدان خوب گزارش شده و عشایر در آن محل‎ها مانده‎ و کوچ نکرده‎ اند.

به گفته عسگریان، خانوارهای عشایری هم که اقدام به کوچ زودهنگام با کامیون کرده بودند به احتمال زیاد مرتع و پروانه چرای دام نداشته اند و قصد بهره‌برداری از مراتع تازه روییده را داشته‌اند که بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: میزان بارندگی در سال زراعی جاری تا زمان حاضر ۴۵۰ میلی‎متر است که به نسبت سال زراعی گذشته حدود ۱۰۰ میلی‌متر کمتر  اما نسبت به خشکسالی قبل از آن بهتر است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم در ادامه اظهار داشت: بازرسی‎ها و نظارت بر اصناف مختلف در ماه مبارک رمضان در سه نوبت کاری دنبال می شود.

اردشیر نوابی تصریح کرد: رصد رعایت مسائل بهداشتی نیز در برنامه اتحادیه اصناف و اداره صمت قرار دارد و گزارش‌های مردمی نیز در این بخش یاری رسان بخش نظارت اداری خواهد بود.

تاکنون بیش از ۸۵ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است؛ این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختار از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت‌الشعاع قرار داده است.

شهرستان سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ۱۶۵ کیلومتری شمال یاسوج و ۱۵۴ کیلومتری شرق شهرکرد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha