۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83762637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درخواست استاندار توکیو از مردم: سه روز یکبار از خانه خارج شوید

پکن-ایرنا- با اعلام وضعیت اضطراری در شهرهای مختلف ژاپن، توکیو پایتخت این کشور از مردم خواسته است سه روز یکبار برای خرید از خانه خارج شوند.

به گزارش شبکه خبری ان اچ کی، خانم "یوریکو کویکه" فرماندار توکیو روز جمعه تاکید کرد مردم نباید زیاد به فروشگاه ها بروند در جریان اجرای طرح فاصله گذاری و برای جلوگیری از ازدیاد جمعیت در مراکز فروش، این کار هر سه روز یک بار صورت گیرد.

همزمان دولت ژاپن تاکید کرده است جمعیت زیاد در برخی از فروشگاه ها و مراکز خرید بخصوص در نواحی مرکزی شهرهای بزرگ باعث شیوع بیشتر کرونا شده است.

فرماندار توکیو در گفت و گویی اضطراری با مردم افزود: مراکز خرید هم باید تلاش کنند تا با برنامه های ریزی های ویژه از حضور جمعیت زیاد جلوگیری کنند.

در اوزاکا دیگر منطقه ژاپن به فروشگاه ها اعلام شده است بخشی از زمان کار خود را برای خرید سالمندان اختصاص دهند تا خطر ابتلا به کرونا برای آنها کاهش یابد.

خانم کوئیکه طرح ارائه کمک نقدی در صورت تعطیلی موقت تمام فروشگاه ها در مراکز خرید را اعلام کرد.

او دوره ۱۲ روزه از ۲۵ آوریل تا شش مه را «دوره در خانه ماندن» برای «نجات جان مردم» تعیین کرد. این دوره ایام تعطیلات بهاره موسوم به «هفته طلایی» را شامل می شود.

استاندار توکیو گفت که استانداری بیش از پیش از کسب و کارها خواهد خواست تا فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورند و مردم هم در طول این ایام در خانه های خود بمانند.

برخی از منتقدان خانم یوریکو گفته اند که چنین درخواست هایی مساعد نیست بلکه باعث وحشت بیشتر مردم می شود و آنها بیش از گذشته به فروشگاه ها هجوم می آورند.

با این وصف "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن می گوید که در وضعیت اضطرای مردم باید در خانه بمانند و ۸۰ درصد از ارتباطات مردمی را کاهش دهند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴ نفر دیگر در توکیو کرونا گرفته اند و شمار مبتلایان در پایتخت به ۳ هزار و ۵۷۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ژاپن می گوید که در روز گذشته /پنجشنبه/ بیش از ۴۳۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ۲۹ مورد فوت گزارش شده است با این احتساب شمار کل موارد ابتلا به بیش از ۱۲ هزار مورد می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha