۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83763238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فراموشی سهم بیماران نیازمند به خون نیست

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵
کد خبر: 83763238
فراموشی سهم بیماران نیازمند به خون نیست

سمنان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه فراموشی سهم بیماران نیازمند به خون نیست گفت: شیوع کرونا سبب کاهش تعداد اهداکنندگان شده است و در صورت ادامه این کاهش در ماه مبارک رمضان، یقینا در آینده به مشکل بر می‌خوریم.

وحید بغدادی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان در ماه مبارک رمضان پذیرای شهروندان خیر و خدا دوست هستند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان این که پایگاه انتقال خون در گرمسار در ماه مبارک رمضان تنها صبح ها فعال است، گفت: سه پایگاه انتقال خون در سمنان، شاهرود و دامغان در ماه رمضان علاوه بر صبح ها، در نوبت بعد از افطار از ساعت ۲۱ تا ۲۴ و در شب های قدر تا یک بامداد پذیرای اهداکنندگان خون است.

به گفته وی اهداکنندگان برای اطلاع از ساعت‌های فعالیت مراکز اهدای خون می‌توانند به سامانه اداره کل انتقال خون استان سمنان مراجعه کنند.

بغدادی ادامه داد: برای اهدای خون، همراه داشتن کارت ملی به هنگام اهدای خون الزامی است و سن داوطلبان باید ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم باشد.

وی از شهروندان خواست در روزهای شیوع کرونا با حضور در مراکز اهدای خون از بیماران حمایت کنند و آنها را تنها نگذارند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان یادآور شد: اهدای خون منافاتی با روزه داری ندارد و فرد روزه دار در صورت داشتن شرایط بدنی مناسب، می تواند در زمان روزه داری خون اهدا کند.

سمنان، استان اول کشور در شاخص اهدای خون به ازای هر یکهزار نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha