۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83763974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مجازات زندان در مصر برای افرادی که مانع دفن کشته‌شدگان کرونا شوند

تهران – ایرنا – رسانه‌های گروهی مصر در ارتباط با رویدادهای اخیر شکل گرفته در مورد پیشگیری از دفن کشته شدگان کرونا در این کشور بار دیگر قوانین مربوط به مجازات‌های در نظر گرفته در خصوص ایجاد مانع بر سر راه دفن مردگان را منتشر و اعلام کردند که هر کس مانع دفن این قربانیان شود جریمه نقدی یا زندانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مصری « الیوم السابع » ، قانون اصلاح شده شماره ۱۳۷ سال ۱۹۰۸ در زمینه تدابیر بهداشتی لازم جهت پیشگیری از انتشار بیماری های مسری ، مجازاتهای در نظر گرفته برای افرادی که مانع از دفن قربانیان بیماری های واگیردار می شوند، را مشخص کرده است.

بر اساس این قانون؛ اصول و مقررات بهداشتی مربوط به غسل و کفن و دفن جان باختگان بیماری های واگیردار توسط وزیر بهداشت مشخص می شود و این موضوع زیر نظر مقامات ذیربط در بخش بهداشت انجام می گیرد.

قانون مزبور برای افرادی که برخلاف تصمیمات وزیر بهداشت در فرآیند غسل و کفن و دفن اشخاص متوفی مانع می تراشند و یا کارشکنی می کنند، بین ۵ تا ۱۰ هزار جنیه ( واحد پول مصر ) جریمه تعیین کرده است. اگر فرد خاطی بار دیگر مرتکب چنین عملی شود و به خشونت و قوه قهریه و استفاده از سلاح سرد یا گرم متوسل شود؛ مجازاتش افزایش خواهد یافت.

اهالی دو روستا واقع در استان « الدقهلیه » اخیرا از بیم انتشار بیماری کووید – ۱۹ از دفن یک پزشک جان باخته در اثر ویروس کرونا جلوگیری کردند که در نتیجه موجی از خشم و نارضایتی در میان افکار عمومی برانگیخت .

نیروهای امنیتی به همراه تیم قرنطینه در الدقهلیه توانستند جسد این پزشک زن جان باخته در اثر کرونا را دفن کنند و به منظور بازجویی پانزده نفر از اهالی روستا را بازداشت کردند.

دکتر « شوقی علام » مفتی مصر اخیرا به دنبال تکرار رویداد روستای الدقهلیه در نقاط مختلف این کشور با صدور فتوایی تاکید کرد که هیچ انسانی حق ندارد انسان دیگری را از حق بدیهی اش یعنی دفن شدن محروم کند.

بر اساس آخرین آمار انتشار یافته از مصر ۴ هزار و ۹۲ مبتلا و ۲۹۴ متوفی و یک هزار و ۷۵ بهبود یافته گزارش شده است.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha