۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83765637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا تهدیدی برای کارگران مهاجر در تایوان

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹
کد خبر: 83765637
کرونا تهدیدی برای کارگران مهاجر در تایوان

پکن-ایرنا- شیوع کرونا در تایوان تهدیدی برای کارگرانی است که به طور گروهی و انبوه در خوابگاه ها زندگی می کنند و برنامه ویژه ای برای حمایت از آنها تعریف نشده است.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین روز سه شنبه گزارش کرد تایوان از جمله موفق ترین مناطق برای پیشگیری و مهار کرونا بوده است اما این برای کارگران مهاجر تفاوت می کند.

گزارش نشریه حاکی است در هرکدام از این خوابگاه ها حدود ۳۰ نفر از کارگران مهاجر در یک اتاق زندگی می کنند و انبوه بودن آن خطری بسیار جدی برای ابتلای خوشه ای به کرونا است.

افزون بر این بسته شدن بسیاری از کارگاه ها و کارخانه ها به علت شیوع کرونا باعث شده است تا کارگران بیشتر از گذشته در اتاق ها و خوابگاه ها محبوس شوند.

در تایوان ۷۱۸ هزار کارگر مهاجر زندگی می کنند که نزدیک به ۴۰ درصد از آنها از اندونزی و مابقی از ویتنام،  مالزی و تایلند هستند آنها عمدتا در بخش های تولیدی و همچنین کشاورزی، ماهیگیری و شیلات و جنگلبانی فعالیت می کنند.

برخی از این کارگران می گویند که اگرچه شیوع کرونا در میان آنها گسترده نبوده است اما مشکلات اقتصادی از جمله پرداخت اجاره خانه و هزینه های مختلف برای آنها پیش امده است.  

دولت تایوان روز ۱۷ مارس اعلام کرد کارگران مهاجری که از این جزیره خارج شوند دیگر حق بازگشت نخواهند داشت.

در جزیره تایوان تا کنون ۴۲۹ تن به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷ تن فوت شده و ۲۸ تن هم درمان شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha